Stort Dokument: Busslink 6886

Startat av Jonas M. Bobjörk, 14 juni 2008, 18:29:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Wennerlid

Citat från: Karsten skrivet 14 juni 2008, 21:50:20 PM
Synnerligen trevligt att den rullar än! Just 6886 var en av de bästa H17 -92:orna i Hb, rullade ett tag väldigt mycket natt. Trevliga vagnar det där.

6836 var bättre, det var den du tipsade mig om när jag skulle köra en 791:a till/från Södertälje (gamla sträckningen). Jädrar vilket drag det var i den  :)

//Niclas

Karsten

Citat från: Niclas Andersson skrivet 15 juni 2008, 15:44:25 PM
6836 var bättre, det var den du tipsade mig om när jag skulle köra en 791:a till/från Södertälje (gamla sträckningen). Jädrar vilket drag det var i den  :)

//Niclas

Jo den var det inget större fel på. Möjligtvis var den lite för accelerationssnabb ;). Med -92:orna följde den nya förarplatsen, samma som MaxCi, vilket tillsammans med ett par små detaljer till gjorde dem till fulländade stadsbussar.

Mikael Ringmarck

Citat från: Niclas Andersson skrivet 15 juni 2008, 15:44:25 PM

//Niclas

Undrar om den fortfarande är lika pigg? :P Här är den iallafall i Litauen.

Ted Selander

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 15 juni 2008, 12:57:10 PM
Men om man nu ska fasa ut 6886, vad får vi istället?

Pusslet inför hösttidtabellen 18/8 är inte lagt ännu, hav tålamod.

/Ted

Ersa

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 14 juni 2008, 18:29:09 PM
Av någon anledning klarar inte skylten två rader destination. Så därför går bussen alltid skyltad utan destination fram till Centrum där PC:n skyltar om...

Lite kul skylt kanske. Skyltar om segt.
Först skyltar den 203 så det står "203j i trafik" som syns på sidoskylten. Sen tar den långsamt bort "j i trafik".

Gammal (första generationens) Brose matris?

Jonas M. Bobjörk

Citat från: Verspieder skrivet 15 juni 2008, 21:18:03 PM
Gammal (första generationens) Brose matris?

Det är det säkert. Är kanske bara nästan kompatibel med PC:n :)

Ersa

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 15 juni 2008, 21:29:56 PM
Det är det säkert. Är kanske bara nästan kompatibel med PC:n :)

Jag minns inte om de ens klarade av dubbelradig text när de var nya och ihopkopplade med sitt eget styrdon. Man kunde iofs köra oändligt långsam växlande text på dem, men eftersom växlingen var så långsam hann ju folk aldrig läsa allt. ;)

Jonas M. Bobjörk

Citat från: Verspieder skrivet 15 juni 2008, 21:38:31 PM
Jag minns inte om de ens klarade av dubbelradig text när de var nya och ihopkopplade med sitt eget styrdon. Man kunde iofs köra oändligt långsam växlande text på dem, men eftersom växlingen var så långsam hann ju folk aldrig läsa allt. ;)

Ja, ändra långsamt kan man verkligen göra med den. Man hinner dricka några koppar kaffe innan den är klar. Roligst om man kör fram som vanligt till hållplatsen. Så står ala där och undrar vad det är för buss. Så bläddras en 2:a fram. Sen en 0:a... och så, till slut, en 4:a :)

Citat från: Ted S skrivet 15 juni 2008, 21:00:23 PM
Pusslet inför hösttidtabellen 18/8 är inte lagt ännu, hav tålamod.

/Ted

Nån tycker säkert att vi behöver en OmniCity av första generationen.