Huvudmeny

Snart historia [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 13 juni 2008, 22:55:09 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Vid tidtabellsskiftet läggs SkåneExpressen 12 ner. Linjen har gått Helsingborg-Ängelholm-Båstad. I fortsättningen är det tänkt att man ska åka tåg eller linje 506 Helsingborg-Ängelholm och linje 513 Ängelholm-Båstad. Dessa busslinjer får utökad trafik. Jag kan ju avslutningsvis nämna att min Skånevistelse nu också definitivt är historia så framöver får övriga skåningar bevaka även Ängelholm. :)

Isaksson Karlsson XGN271 på Järnvägsgatan i Ängelholm på 12:an mot Helsingborg den 9 juni.

Resenärer till Båstad stiger ombord på Isaksson Karlsson XGN261 vid järnvägsstationen i Ängelholm den 12 juni.

Bussmicke

Ahh, Skåne.

Har du gått på Banskolan (!?) med tanke på alla dina besök där?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bernt Talbrant

Citat från: Bussmicke skrivet 13 juni 2008, 22:57:34 PM
Ahh, Skåne.

Har du gått på Banskolan (!?) med tanke på alla dina besök där?

Japp, fast det heter Järnvägsskolan numera.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bjalle

Var får då I-K nytta av sina Vestar som idag går på SKEX 12

Volvotoken

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 14 juni 2008, 11:15:00 AM
Var får då I-K nytta av sina Vestar som idag går på SKEX 12
XGN  212 och XGN 271 är sålda och kommer gå som Campusbuss mellan Linköping Norrköping

bjalle

Citat från: Volvotoken skrivet 06 augusti 2008, 19:25:53 PM
XGN  212 och XGN 271 är sålda och kommer gå som Campusbuss mellan Linköping Norrköping

Samtidigt verkar det som I-K endast har ett omlopp kvar på 555 istället för 2????