Sista idioten är ännu ej född

Startat av Hans Fredriksson, 13 juni 2008, 20:38:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hans Fredriksson

Apropå att det i dag startas Vätternrunda i Motala.
Att ge sig på att cykla Vätternrundan var ett projekt som bara måste göras.
1996 cyklades loppet tre gånger. Första, enda och sista gången.
Och det säger jag, inget skulle få mig att cykla en fjärde gång.
Men det är gott att ha det gjort.
Förberedelse: 1 års cykelträning till och från jobbet.
Konsumtion under loppet: Massor av saft, saltgurka, massagekräm, smärtstillande piller samt 20 cigarretter.

Ingwar Åfeldt

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 13 juni 2008, 20:38:39 PM
Apropå att det i dag startas Vätternrunda i Motala.
Att ge på att cykla Vätternrundan var ett projekt som bara måste göras.
1996 cyklades loppet tre gånger. Första, enda och sista gången.
Och det säger jag, inget skulle få mig att cykla en fjärde gång.
Men det är gott att ha det gjort.
Förberedelse: 1 års cykelträning till och från jobbet.
Konsumtion under loppet: Massor av saft, saltgurka, massagekräm, smärtstillande piller samt 20 cigarretter.

Vätternrundan räddade faktiskt mitt liv förra året! Jag cyklade den för första gången 1977 och senaste gången 1992, vilket blev den 12:e gången. Hösten 92 flyttade jag till Phoenix, AZ och jag tränade inget alls. För ganska precis ett år sedan beslöt jag att jag skulle börja träna så jag kan åka rundan igen. Men efter så många år i stillhet så beslöt jag mig för säkerhets skull att få ett okay av doktorn och det resulterade i en trippel by-pass operation i Juli förra året. "En tidsinställd bomb, redo att smälla av närsomhelst" sa doktorn. Operationen gjordes dagen efter att blockeringarna i artärerna upptäcktes. Men nu har jag kommit igång på allvar med träningen, mår toppen och siktar stenhårt på nästa års runda!

Tack vare att mina tidigare rundor varit sådana trevliga upplevelser, även när det var fryskallt på natten och även när det regnade drygt 20 av de 30 milen, så ville jag gärna åka den igen och tack vare det upptäcktes mina igensatta artärer runt hjärtat och kunde fixas innan något hände.

Om man är en idiot som cyklar Vätternrundan vet jag inte och är man det så lider i alla fall inte jag. ;)
Jag letade efter någon passande rundan-bild men kunde inte hitta någon i hastigheten. 

M v h
Ingwar

Hans Fredriksson

Min infarkt kom 10 år efter rundan Stentad (ballongsprängd) i ett kärl och sedan mått och mår pyton. Hoppas det inte är symptomatisk för Vätternrundan med att få hjärtåkommor.

Visst hade man trevliga upplevelser i slitet. Man att upprepa, nej det är inte min grej.
Synd att du inte kunde få fram bild.

//Hans

Ingwar Åfeldt

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 14 juni 2008, 09:14:05 AM
Min infarkt kom 10 år efter rundan Stentad (ballongsprängd) i ett kärl och sedan mått och mår pyton. Hoppas det inte är symptomatisk för Vätternrundan med att få hjärtåkommor.

Visst hade man trevliga upplevelser i slitet. Man att upprepa, nej det är inte min grej.
Synd att du inte kunde få fram bild.

//Hans

Jag känner åtskilliga personer som trampat Vätternrundan, men ingen av dem har råkat ut för några hjärtbesvär efteråt. Tråkigt att du mår dåligt efter din infarkt. Jag hittade några bilder från 1979 års runda.

I väntan på starten.

M v h
Ingwar

michael k

jag har en bekant som cycklade på 8.30