Vi har fått en chans till!

Startat av Fredde, 08 juni 2008, 19:39:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Busslink 4260 borde tvättas ;D, medan några synbart blankare bussar är Swebus 2577 och Swebus 2233 :)


Så dagens nyheter: Linjebuss lever och frodas! Bussförarskolan har fått ytterligare ett tillskott... Samt en gravt felskyltad buss va?

Avslutar med en skolbuss från högstadietiden, Linjebuss 0987, samt några kvällsnötter att knäcka: en fd Stockholmare och en fd Kalmarbo (även denna en gammal skolbuss) Men vad är dessa för individer?

Alltid lika kul att se att gamla trotjänare får en chans till, tycker jag :) (med reservation att dessa har visats tidigare...)


Brollan

Citat från: Fredde_J skrivet 08 juni 2008, 19:39:26 PM


Så dagens nyheter: Linjebuss lever och frodas!




Tycker det ser ut som en f.d. Blå Express från Göteborg.

Kvarne

Citat från: Fredde_J skrivet 08 juni 2008, 19:39:26 PM
Busslink 4260 borde tvättas ;D, medan några synbart blankare bussar är Swebus 2577 och Swebus 2233 :)


Så dagens nyheter: Linjebuss lever och frodas! Bussförarskolan har fått ytterligare ett tillskott... Samt en gravt felskyltad buss va?

Avslutar med en skolbuss från högstadietiden, Linjebuss 0987, samt några kvällsnötter att knäcka: en fd Stockholmare och en fd Kalmarbo (även denna en gammal skolbuss) Men vad är dessa för individer?

Alltid lika kul att se att gamla trotjänare får en chans till, tycker jag :) (med reservation att dessa har visats tidigare...)



Den felskyltade bussen är en ex Busslink 68xx...men frågan är vilken? Någon som vet?

Kvällsnöten...fd Stockholmaren har jag skrivit om tidigare och det är ex Busslink "Supersexan" 6666...
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Stefan P

Hej

Den otvättade busslink bussen kan vara en buss från Karlskoga?
Swebus 2577 kan det vara en buss från Alunda med Scanias kvitterlåda?

mvh Stefan P

Jocke Selling

Citat från: Stefan P skrivet 09 juni 2008, 18:15:22 PM
Hej

Den otvättade busslink bussen kan vara en buss från Karlskoga?
Swebus 2577 kan det vara en buss från Alunda med Scanias kvitterlåda?

mvh Stefan P

Jodå 2577 gick i Alunda till stax efter nyår 2001. Samma förare som idag kör en från min sida flitit fotograferad DAB, dock har han väl fått "avverka" 3207 och 1695 mellan dessa.

2577 var nog förövrigt den mest avskydda bussen redan från leverans Uppsala någonsin haft ( där ligger 5011 i lä  ;D).
Dock finns det alltid en liten skara som inte förstår varför, och dit sällar jag mig gärna  ;), jag menar kan en scania med K-motor nånsin väcka avsky?

Stefan P

Hej

Jag tyckte också om 2577. Bussen var lättväxlad och trevlig. 5011 är en sämre buss.

mvh Stefan P

Stefan P

Hej

Vi försöker en gång till 4260 är det en buss som köptes till ett prov med expressbussar till Karlskoga, Örebro, Laxå och Hällefors?

Jag har för mig att 4260 bodde i Karlskoga.

mvh Stefan P