Huvudmeny

Volvo 8700LE ledbuss

Startat av Fredrik Mattsson, 07 juni 2008, 19:56:15 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Mattsson

Någon som kan tänkas veta vad det kan vara för något, stod
i hamnen i Göteborg idag. Första gången man sett den i ledbuss
version. Stadsbuss utförande.

Johan B

Vit med dörrställning 2+2+2? Bör i så fall vara Volvo Bussars demovagn, B12BLEA-chassi. Mig veterligen också den enda i Sverige.

Fredrik Mattsson

Citat från: Johan B skrivet 07 juni 2008, 23:41:36 PM
Vit med dörrställning 2+2+2? Bör i så fall vara Volvo Bussars demovagn, B12BLEA-chassi. Mig veterligen också den enda i Sverige.

ja, 2-2/2-0, vit, med halva fronten röd.

killerpop

Ersa

Så ska det se ut! :D Varför beställa B9S till ren stadstrafik (dvs ej förort) när man kan få en B12BLEA?

Fredde

Blir roligt & se vilka orter den kommer få testrulla på framöver, lite X-trafik stuk på lacken dock lite mörkare röd..

Bara hoppas den får några veckor i Gävle framöver skulle passa utmärkt på S1-2, ser att den även har AC...

//Fredde

Ersa

Citat från: Fredde skrivet 08 juni 2008, 16:56:39 PM
Blir roligt & se vilka orter den kommer få testrulla på framöver, lite X-trafik stuk på lacken dock lite mörkare röd..
Bara hoppas den får några veckor i Gävle framöver skulle passa utmärkt på S1-2, ser att den även har AC...

Jag skulle gärna vilja pröva dem i Umeå också. Skulle vara rätt intressant att jämföra dem med CN113ALB, B9S, OmniCity-lederna samt Solaris Urbino 18.

Zella

Den skulle passa som handen i handsken på L80 i gbg sommartid då det är knöckat på bussarna mellan City - Askimbadet  :D

Niklas Bygdestam

Är de här bussarna tillverkade i Polen?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Knut

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 08 juni 2008, 23:06:56 PM
Är de här bussarna tillverkade i Polen?
dessverre ser det slik ut ja :'(

Niklas Bygdestam

Citat från: Knut skrivet 08 juni 2008, 23:16:38 PM
dessverre ser det slik ut ja :'(

Nu förstår jag inte vad du hade velat att de var tillverkade istället. Sverige? Vill man köpa svenska Volvobussar får man köpa Säffle istället, som t ex B9S
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Fredde

Ser ut att vara trevliga vagnar! Men... AC + öppningsbara sidorutor?

Ersa

Citat från: Fredde_J skrivet 09 juni 2008, 01:17:42 AM
Ser ut att vara trevliga vagnar! Men... AC + öppningsbara sidorutor?

Antar att det är som i nya B9S: AC + sidorutor öppningsbara endast med fyrkantsnyckel.