Bilder från sommarsverige

Startat av Marc, 07 juni 2008, 18:04:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

Har de senaste dagarna farit runt i södra delarna av landet och samtidigt samlat på mig en skörd med sommarbilder. Fantastiskt med det väder som har varit!

Börjar väl kronologiskt i Tranås, dit jag var med en grupp Ram-makare!

Sedan gick färden västerut till Borås bland annat.

Ledig kväll i Göteborg, jag var inte ensam om idén att ta mig ut i södra skärgården via Saltholmen.

Studenttider i Göteborg!

Några dagar senare i cykelstaden Köpenhamn.

Bland alla danska kollegor vid Amalienborgs lilla bussparkering, dök även en liten svensk upp.

Copenhagen in a nutshell!

Sedan gick resan till gammalt och

...nytt i Växjö!

En liten avstickare till Arvika.

En övernattning i Eskilstuna igen.

Innan jag lagom till nationaldagen nådde hem till Stockholm igen. På bilden Byberg 31 som jag gått i konvoj med under delar av resan.

Avslutar med en bild från gårdagens surr på Skansen... Kungens ankomst missade jag genom att sitta fast i köerna på Narvavägen, men en Volvo med ett par extra hästar fastnade på bild!

Magne

Bernt Talbrant

Citat från: Marc skrivet 07 juni 2008, 18:04:19 PM
Har de senaste dagarna farit runt i södra delarna av landet och samtidigt samlat på mig en skörd med sommarbilder. Fantastiskt med det väder som har varit!

Sedan gick färden västerut till Borås bland annat.

Sedan gick resan till gammalt och

Mycket trevliga bilder som vanligt!  :D  Några små kommentarer bara: visst är det Veolia 1404 (och inte Arriva) du fångat i Växjö?! Och ska man vara petig så förkortas Borås Lokaltrafik BL. 8)

Nyfiket frågat, när tog du bilden i Arvika? Även jag gjorde (två korta) stopp där denna dag - fast på järnvägen då...

Ronni Svensson

Hej
Det er gode billeder du har taget

Marc

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 07 juni 2008, 18:37:35 PM

Nyfiket frågat, när tog du bilden i Arvika? Även jag gjorde (två korta) stopp där denna dag - fast på järnvägen då...

Tack för korren!
Jag dök in i Arvika på kvällen före runt 19, var på stationen när X2000 kom 2030. Fick sedan morgonrusningen 0730-0800 och fanns under lunchen 12-13 nere vid Ohlssons Brygga!

Frippe Fribas

Trevligt som vanligt Marc!
Innebär detta att du uppdaterar bloggen också?
//Fredrik

Martin Maltkvist

Citat från: Marc skrivet 07 juni 2008, 18:04:19 PM

En övernattning i Eskilstuna igen.
Jag var framme med kameran när han var i Eskilstuna, se nedan.
Marcs besök i staden
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Bernt Talbrant

Citat från: Marc skrivet 07 juni 2008, 18:53:49 PM
Tack för korren!
Jag dök in i Arvika på kvällen före runt 19, var på stationen när X2000 kom 2030. Fick sedan morgonrusningen 0730-0800 och fanns under lunchen 12-13 nere vid Ohlssons Brygga!

Antar du då menar tisdag kväll då bilden ser ut att vara tagen på morgonen. Vi hade på onsdagen bl a tåg 8911 som stannade till i Arvika runt 13.35.