Turistbussar i Sverige och Norge

Startat av Mikael T Nilsson, 07 juni 2008, 11:19:19 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer ett bildsvep med några turistbussar. Först en modern Setra-buss fotograferad i Oslo.

Sedan en Bova-buss tillhörandes Schau´s Buss i Norge.

En svensk smålänning på besök i Oslo.

Två smålänningar på besök i Stockholm. Två Volvo 9700 från Lingmerths. Lingmerths har väl varit entreprenör för stadstrafiken i Eksjö tidigare?

En modern Jonckheere-buss från Ramnäsbuss på besök i Stockholm. Bussen övernattade i Djursholm utanför Stockhom. Bussar med Jonckheere-kaross är mycket vanligare som turistbussar än linjevagnar i Sverige. Som linjevagnar finns Jonckheere bl a i Enköping och Västmanland.

Slutligen en av Swebus turistbussar fotograferad i bussgaraget i Skövde. Notera att den är lackerad i Interbus färgsättning. Kommer den att lackeras om i Swebus färgsättning eller är den för gammal?

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Walter

Den har gått ett tag för Swebus Skövde som beställningsvagn så den kommer knappast lackas om.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Mikael T Nilsson

Citat från: Walter skrivet 07 juni 2008, 12:51:42 PM
Den har gått ett tag för Swebus Skövde som beställningsvagn så den kommer knappast lackas om.

Var den inte märkt "Interbus" tidigare under Skövdetiden?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.