Swebus Express: Lund - Malmö - Stockholm = Fantastiskt billigt !!

Startat av at1981, 06 juni 2008, 23:21:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

at1981

Hejsan!

Som ni ser i bilden nedan så kostar det BARA 13/17 SEK med full-flex från Lund till Stockholm kl. 20:35 (byte i Malmö) och en vän till mig bokade just den här resan via Swebus Express hemsida och betalade inte mer än 13 SEK då han reser till reducerat pris.

Frågor:

* Hur vanligt förekommande är det att biljetter kostar så här otroligt lite hos Swebus Express?

* Vad beror det på tror ni att Swebus Express säljer biljetter till detta otroligt bra pris?

MVH Alexander T !!
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Ante

S E:s priser styrs väl genom efterfrågan, eller har jag fel?
Alltså, är en viss tur populär höjs priset automagiskt och vice versa för att locka fler personer till just de turerna vilket ibland kan ge skeva priser. Dock tycker jag ändå att det där var lite väl lågt. 0 platser bokade hittils eller ;)

Några som också kör på detta sätt är SJ. Jag skulle själv boka en biljett från Arlanda till Docksta i mitten av juli i år, sökte på avgångar och fick till min stora förvåning se att 2:a klass kostade 340:- medan 1:a klass kostade 260:-. Var inte så stor tvekan där om vad som skulle bokas ;)

Min spontana reaktion på skärmdumpen är att det är något fel hos S E. Men deras system är väl ändå utprovat en längre tid och borde fungera som det ska?

Patrik

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Christer K

Nej det är nog inget fel på priset, när jag körde på expressen så kom det folk i Uppsala och skulle till Örebro med förköpta biljetter. Dessa kostade 47 kr/st och ord.pris låg runt 180 kr detta var en söndagsavgång på eftermiddagen. Ringde till trafikledingen och frågade om fel i priset, men de svarade med att man hade en drive på hemsidan till lågpris för att locka kunder. Cirka ett 15-tal biljetter fanns till lågt pris i övrigt var det ord-pris som gällde.
Nu har Swebus Express endast gått över till förbokade biljetter så nu vet jag inte hur det hela fungerar, slutade på Swebus Exp i vintras på grund av dåliga arbetstider.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Walter

VArför byte i Lund? Bussen Malmö-> Stockholm stannar väl i Lund? Känns som onödigt att åka åt fel håll?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

at1981

Citat från: Walter skrivet 07 juni 2008, 12:26:49 PM
VArför byte i Lund? Bussen Malmö-> Stockholm stannar väl i Lund? Känns som onödigt att åka åt fel håll?

Hej!

Turen går med linje 820 från Lund till Malmö där man byter till 832 mot Stockholm för tydligen stannar inte linje 832 i Lund i riktning mot Stockholm. När biljetten bokades igår var det för tillfället slutsålt Malmö - Stockholm kl. 22:05 7/6 (Smart och full-flex).

Jag kollade Swebus bokningssida idag med och först kostade Lund - Stockholm (via Malmö med byte) 13 SEK (reducerat pris, full flex) och lite senare kostade denna biljetten på den specifika avgången 444 SEK istället. Men då fanns i gengäld både Smart och Full flex-biljetter tillgängliga igen från Malmö - Stockholm via hemsidan till 22:05-avgången till priset av 370 SEK (Smart biljett, reducerat pris).

MVH Alexander T !!
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Walter

Citat från: at1981 skrivet 07 juni 2008, 16:13:55 PM

Hej!

Turen går med linje 820 från Lund till Malmö där man byter till 832 mot Stockholm för tydligen stannar inte linje 832 i Lund i riktning mot Stockholm. [/i].

Känns inte som en lösning som genererar fler kunder

MVH Alexander T !!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!