Huvudmeny

Ryanair

Startat av Jonas Strömblad, 06 juni 2008, 12:32:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad

Säkerhetsgenomgång på Ryanair

Undrar om alla verkligen ler när gasmaskerna kommer ut på allvar  :o

Utsikt strax efter avgång från Skavsta

/J

Bussmicke

Var har han nu varit?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mr G

Ryanairs nya flygplansflotta är vedervärdig interiört. Galonsäten, ej möjligt att fälla bak ryggstödet, inga fickor för förvaring i stolsryggarna etc. Allt gjort för att underlätta städning och service antar jag.

Ryanair är verkligen ett utstuderat lågpriskoncept, allt från biljettköp, incheckning till all service, eller avsaknad av service rättare sagt.

Fast det finns förstås ingen anledning att klaga, man får vad man betalar för.

吉先生

Jonas Strömblad

Ja, ingenting som kan gå sönder! Det är ett under att det finns bord fortfarande  :)
Men, som du säger, man får vad man betalar för. I höstas flög vi till Riga för 2:- (ToR inkl skatter och avgifter). Denna gång kostade det hela 300:- ToR Bratislava (och det var nog ändå biljetter för 0:- men skatterna och avgifterna fick vi stå för själva denna gång.
Fördelen är väl att man kommer iväg på "idiotresor" man inte skulle gjort annars (och som järnvägare klimatkompenserar man väl genom sitt värv  ;D )
/J

Daniel Söderberg

Ja usch, gjorde en resa med dom för ett tag sen till Rom.
Kommer iaf inte jag att göra om.

Björn Forslund

Nä, tacka vet jag British Airways. Där var det stil. Efter att ha fått min första whisky med is behövde jag bara höja ett ögonbryn för att den uppmärksamme stewarden skulle komma med två små flaskor och mera is. Än finns det små rester av Imperiet kvar. Fast det kostar ju lite mera än Ryan.
När vi sedan bytte till planet mot Nice blev det lite väntetid på Heathrow. Framför oss kunde vi se en Concorde taxa, och en stund sedan skakade hela terminalbyggnaden under ett enormt muller och jag rusade till fönstret och såg Concorden stiga brant mot himlen....ojoj...jag lovar, det blev ståpäls! 

Jonas Strömblad

Hos Ryan får du köpa whiskey i påse  ;D
Å som sagt, man får vad man betalar för. Klart många andra bolag har bättre service.
Men jämför med exempelvis 3 klass hos SAS, enda skillnaden mot Ryan är väl att stolsryggarna går att fälla och att det finns en stolsficka att stoppa skräp i.
/J

Johan Hansson

Hatar att flyga med Ryanair.
Ryanair kan aldrig passa tider.
De gånger jag flygit med dem så landar planet på utsatt starttid sen tar det en himla stund innan alla passagerare klivit av planet sen skall väskor lastas på/av och tankas det sista är dock nödvändigt för att komma fram levande och sedan ombordstingningen.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Jonas Strömblad

Oj, vi har ganska olika erfarenheter där!
Jag har flugit (alldeles för) mycket med Rajjan, och nästan aldrig varit sen! Oftast har vi nog varit närmare halvtimmen tidiga. Tre gånger har jag dock råkat ut för försening. Första gången var i London. En kärring med incheckat bagage behagade inte dyka upp i tid (hon kom efter 40 minuter...), men det är knappast något man kan lasta Rajjan för.
Senaste två gångerna handlade det om sent inkommande plan från Rom, och där vet jag inte om det var Rajjans fel eller någon annans, men i båda fallen handlade det om förseningar på runt 60-90 minuter. Alldeles för mycket för att vara acceptabelt, men ändå ingen katastrof för vår del.
Fortfarande, man får vad man betalar för... Fast tänker man så, så börjar man undra vad man betalar för när man flyger "fina bolag". SAS och andra har nog långt kvar till Rajjans rättidighet!
/J

Rickardo

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 08 juni 2008, 21:39:56 PM
Oj, vi har ganska olika erfarenheter där!
Jag har flugit (alldeles för) mycket med Rajjan, och nästan aldrig varit sen! Oftast har vi nog varit närmare halvtimmen tidiga. Tre gånger har jag dock råkat ut för försening. Första gången var i London. En kärring med incheckat bagage behagade inte dyka upp i tid (hon kom efter 40 minuter...), men det är knappast något man kan lasta Rajjan för.
Senaste två gångerna handlade det om sent inkommande plan från Rom, och där vet jag inte om det var Rajjans fel eller någon annans, men i båda fallen handlade det om förseningar på runt 60-90 minuter. Alldeles för mycket för att vara acceptabelt, men ändå ingen katastrof för vår del.
Fortfarande, man får vad man betalar för... Fast tänker man så, så börjar man undra vad man betalar för när man flyger "fina bolag". SAS och andra har nog långt kvar till Rajjans rättidighet!
/J

Håller med! De 6 gångerna jag åkt med Rajjan har planet både åkt och landat i tid. Sista gången jag åkte till Marseille var vi 35 minuter för tidiga. Det kostar flygföretagen enorma summor om planen inte startar i tid.

Mvh Rickardo

Fredde

Finns inga fickor så hamnar skiten på golvet ist om dom ny tycker det är bättre, man biter sig själv i svansen bara med det tänkandet...

Men helt klart är bilden rolig med masken som sticker ut...

//Fredde

Björn Forslund

Kanske lättare att sopa upp/suga upp skräpet från golvet än att gräva ur fickorna?
SL har samma filosofi, inga sopkorgar på tågen.

Fredde

hehe. Sopa upp tidningar & burkar samt flaskor det säkert roligt, brukar ofta ge fula fläckar om det hamnar på golvet...

Suger man upp tidningar & burkar/flaskor så ge mig den sugaren med... Den behövs här i bland  ;D

Tänk bara all snus som hamnar på golvet, bättre med soppåsar i facket ...

//Fredde