Backa ut på Lidingöbron...

Startat av Jonas M. Bobjörk, 05 juni 2008, 19:21:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas M. Bobjörk

...har man fått göra. Eller inte hela vägen ut på bron, bara ut på avfarten mot Ropsten.

Det var såhär. Kom åkande från Näset med en 203:a. Körde över bron. Närmade mig Ropsten... men varför ryker det från T-banan???
Fortsätter ner mot Terminalen och tänker att jag får väl informera dom.
Svänger in i bussfilen...  :o *tvärnit*
Jaha... där står visst 20 121 och släcker brinnande papperscontainer... går inte att komma fram där... släpper av passagerarna, kan inte göra det på den enda åtkomliga avstigningshållplatsen för där ligger det slang och barandposten kopplad...
Jaha... ropar till RTL och meddelar att det inte går att köra ner till Terminalen ordinarie vägen utan att man måste åka på utsidan.
En halv minut efter det sprakar det till och det kommer ett anrop till samtliga på Lidingö.
Strax efter rullar första bussen ner på utsidan. Jag vinkar lite uppgivet, föraren ler stort  ;D

Ringer sen till Torsvikstorg och meddelar att jag står där jag står... tiden går och jag skall strax köra fram bussen till hållplatsläget...
Då kommer en kollega och frågar om jag vill ha hjälp. Han går ut mot nerfarten från bron och håller koll.
Jag trycker R och tutar 2 gånger och börjar backa i böjen upp mot bron. När det är lagom lägger jag i D och kör ner på utsidan.
Ringer Torsvik igen och säger att nu kör jag fram min buss.
Strax efter att jag lämnat Ropsten pep PC:n och meddelade att man fortfarande inte kunde åka ner mot terminalen.

20 121 pumpar vatten och snabbrekvirerad hjullastare lyfter container.

Det kom rejält med rök

Alla fordon på bilden har arbete, utom bussen som står och kommer inte fram :)

Efter ett långvarv* kom jag tillbaka till Ropsten och då städade man.

Här vill man verkligen släppa av sina passagerare :)

*Långvarv = 203 Ropsten-Näset-Vallen-Centrum-Baggeby-Larsberg - 233 Larsberg-Gångsätra-Hantverkshuset-Vallen-Rudboda - 233 Rudboda-Vallen-Hantverkshuset-Gångsätra-Larsberg - 203 Larsberg-Baggeby-Centrum-Vallen-Näset-Ropsten i ett enda svep.
Åker man 10:39 från Ropsten är man tillbaka 12.25