Huvudmeny

Gatubilder från Lund

Startat av Simon Bertilsson, 04 juni 2008, 21:02:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Simon Bertilsson

Igår gick jag en promenad i Lund. Det var skönt att för en gångs skull lämna sitt fordon i ett p-hus och göra stan till fots.
De flesta bilderna här är tagna enligt mitt dogmalöfte, bortsett från att jag tagit dem i färg och gjort dem svartvita i datorn.

Gammal korvkiosk

Herkules är numera helt bar. Tidigare såldes det skor här under namnet Herkules Skor, men sko togs bort och ersattes med ba.

blubb

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 04 juni 2008, 21:02:28 PM
Igår gick jag en promenad i Lund. Det var skönt att för en gångs skull lämna sitt fordon i ett p-hus och göra stan till fots.
De flesta bilderna här är tagna enligt mitt dogmalöfte, bortsett från att jag tagit dem i färg och gjort dem svartvita i datorn.

Gammal korvkiosk

Det är ingen korvkiosk.. det är Bögen i backen! mer underligt ställe får man leta efter. Under förrförra ägaren hade stället det mest underliga öppettiderna som finns, sen gick han i KK. Efter det tog Pölsemannen över men även han gav upp efter nåt år..

Henrik Palmqvist

Riktigt fina bilder :)

Lund är verkligen en fin stad. Brukar alltid ta en långpromenad när jag är där. Samt det finns mycket fint att titta på, förutom bussar och lastbilar...
/ Henrik

Daniel Söderberg

Citat från: blubb skrivet 04 juni 2008, 21:12:10 PM
Det är ingen korvkiosk.. det är Bögen i backen! mer underligt ställe får man leta efter. Under förrförra ägaren hade stället det mest underliga öppettiderna som finns, sen gick han i KK. Efter det tog Pölsemannen över men även han gav upp efter nåt år..

Vad sålde pölsemannen då???

Simon Bertilsson

Var det inte så att han höll öppet nattetid?
Citat från: Daniel Söderberg skrivet 05 juni 2008, 21:14:21 PM
Vad sålde pölsemannen då???
Pölser är ju vad de brukar tillhandahålla... ;)

Daniel Söderberg

Jo då, jag vet vad dom säljer.
Vart därför lite nyfiken på varför Blubb skriver att det inte har vart en korvkiosk???