En något ovanlig Veolia 3997

Startat av Cyklisten, 04 juni 2008, 19:00:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

En av mina gamla analogbilder, som jag har överfört från kassa cd-skivor till datorn för att bevaras.
Den togs någon gång i mars 2002, men jag vet inte vart bussen har tagit vägen efteråt. Har aldrig sett den i trafik.

Möllers

liggnar husen ifrån silvergården o koppargården huset länskt bak.
Är bilden taken i LK  ???

Rickardo

Trevligt trevligt!
Bilden måste vara tagen i Malmö.
Nåja...bussen stod väl mera still än rullade på sig... ::)
En elhybridbuss och jag har för mig att det var ett projekt tillsammans med GUB i Uppsala. Den gick (de dagar allt fungerade) på linje 87 till Öresundsbroutställningen 1999-2000.

Mvh Rickardo

Rickardo

Enligt VV har den haft 9 ägare och är avställd sedan 2006-08.
Flygplatsparkiring AB Arlanda är ägare.

/Rickardo

Bussmicke

Linjebuss 3998 Eslov station 28/8 2002
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cyklisten

Oj, trevligt att den har rullat i min nuvarande bostadsort, tack för bilden!. Inte så konstigt att jag har aldrig sett den i trafik i Malmö med tanke på att jag har flyttat dit från Polen i april 2001. Bussen ser minst sagt "futuristiskt" ut, har en liknande modellbuss från Rietze fast utan den stora lådan på taket.

Rickardo

Citat från: Cyklisten skrivet 04 juni 2008, 20:01:50 PM
Oj, trevligt att den har rullat i min nuvarande bostadsort, tack för bilden!. Inte så konstigt att jag har aldrig sett den i trafik i Malmö med tanke på att jag har flyttat dit från Polen i april 2001. Bussen ser minst sagt "futuristiskt" ut, har en liknande modellbuss från Rietze fast utan den stora lådan på taket.

Kan inte årtalet exakt när dessa slutade användas i Malmö men skulle tro att det var 2000 eller 2001. De var målande i stadstrafikens lila färg för Malmöhus från början. Någon som har bild eller kommer ihåg hur bussen var dekorerad? något speciell franns på bussen...Mitt minne sviker just nu.
/Rickardo

Walter

Har för mig att Skånetrafiken ägde dessa under tiden för projektet och Linjebuss/connex körde, men blev som sagt ingen succe
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Rickardo

Citat från: Walter skrivet 04 juni 2008, 20:48:58 PM
Har för mig att Skånetrafiken ägde dessa under tiden för projektet och Linjebuss/connex körde, men blev som sagt ingen succe
Helt riktigt Länstrafiken Malmöhus/Skånetrafiken ägde bussarna.
3997 har jag för mig stod kvar längst i Malmö och var den buss av de två som krånglade mest.

virtual1

Nu e jag lite petig, men denna har väl _aldrig_ varit Veolia 3997, max Connex 3997!

Danne B.

Citat från: Rickardo skrivet 04 juni 2008, 19:35:56 PM
Enligt VV har den haft 9 ägare och är avställd sedan 2006-08.
Flygplatsparkiring AB Arlanda är ägare.

/Rickardo

Stämmer... Dom har den och 7(!) andra liknande åbäken stående avställda hos sig!

//Danne

Cyklisten

Citat från: virtual1 skrivet 04 juni 2008, 22:40:56 PM
Nu e jag lite petig, men denna har väl _aldrig_ varit Veolia 3997, max Connex 3997!

Du är inte alls petig, det var väl Linjebuss på den tiden... det är bara jag som har sorterat bilder i en mapp som heter "veolia-connex-linjebuss" och var lite snabb med att skriva ;) Glömde på något sätt och vis att bilden är historisk.