Två bussar i Bergslagens skogar...

Startat av Patrik, 04 juni 2008, 10:52:15 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Nej, dom ska inte komma in på bussidan...

Söne Trafik 517 har precis hämtat skolbarn vid Mossgruvan och är på väg nerför backen vid Sköttens till Högfors och vidare mot Kopparberg och ett av skolbarnen har tagit med sig cykeln denna dag.

Skolbarnen har slutat och bussen är på väg tillbaka, här kör Söne Trafik 515 igenom Mossgruvan på huvudvägen för att några meter framåt stanna vid gamla affären och vända.

Sen en liten bonusbild på det bästa som livet har att erbjuda, en fika vid vattnet i värmen och helt folktomt.
Jag vid Bränntjärn alltså.

Bilderna tagna igår 3e!

Cero

Citat från: Patrik skrivet 04 juni 2008, 10:52:15 AM
Nej, dom ska inte komma in på bussidan...

Söne Trafik 517 har precis hämtat skolbarn vid Mossgruvan och är på väg nerför backen vid Sköttens till Högfors och vidare mot Kopparberg och ett av skolbarnen har tagit med sig cykeln denna dag.

Härliga bilder! Kul att det fortfarande finns bussar med något så primitivt och odatoriserat som ett cykelställ. Som dessutom används! Diggar kåken till höger. ;D

Patrik

Citat från: Cero skrivet 04 juni 2008, 10:58:32 AM
Härliga bilder! Kul att det fortfarande finns bussar med något så primitivt och odatoriserat som ett cykelställ. Som dessutom används! Diggar kåken till höger. ;D

Tack! Ja, det är ju svårt att få in cyklar datoriserat i bussen och barnen har inte så många val om dom vill ta sig någonstans, det som gäller är skolbussen, moped, cykel eller att få skjuts.
Detta lilla förråd har varit så i flera år, när jag var där för två år sen så stod det så där också.

Johan B

Måste säga att jag skarpt gillar dina senaste miljöbilder med buss i bakgrunden. Behöver för all del inte vara just en buss, kan vara en bil eller vad tusan som helst som är "levande", det ger lite liv åt landskapet.

Patrik

Citat från: Johan B skrivet 04 juni 2008, 11:16:55 AM
Måste säga att jag skarpt gillar dina senaste miljöbilder med buss i bakgrunden. Behöver för all del inte vara just en buss, kan vara en bil eller vad tusan som helst som är "levande", det ger lite liv åt landskapet.

Tack, du kommer få se mer så småningom, det kan jag lova!

Ove Bojarp

Härliga bilder,
Annars trodde jag att det lilla huset blev så p.g.a baksuget från bussen.

Patrik

Citat från: Ove Bojarp skrivet 04 juni 2008, 11:54:50 AM
Härliga bilder,
Annars trodde jag att det lilla huset blev så p.g.a baksuget från bussen.

Tack!
Hehe nää..

Johan Hansson

fina bilder patrik.
ser att du har skrivit Ägare av www.phbuss.se och www.patrikhansson.se i singaturraden och tagit bort det med att Phbuss.se läggs ner i slutet av juli.

Har du ändrat dig?

okej lite utanför ämnet..
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Patrik

Citat från: Johan H skrivet 04 juni 2008, 15:02:06 PM
fina bilder patrik.
ser att du har skrivit Ägare av www.phbuss.se och www.patrikhansson.se i singaturraden och tagit bort det med att Phbuss.se läggs ner i slutet av juli.

Har du ändrat dig?

okej lite utanför ämnet..

Tack! Nej, jag kommer meddela lite senare när allt är klart.

Bussmicke

Det ser skitbra ut det lilla man kan se av den kommande sidan.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 04 juni 2008, 15:37:05 PM
Det ser skitbra ut det lilla man kan se av den kommande sidan.

Hehe, ja det är inte mycket man ser där.