Huvudmeny

Undran

Startat av Mathias Rickman, 03 juni 2008, 18:49:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathias Rickman

Hejsan

Jo jag undrar en grej är det Kr som äger garaget i Enköping eller är det Swebuss som gör det

Mathias

Hans Fredriksson

Citat från: Lars Ödlund skrivet 03 juni 2008, 22:10:18 PM
Depån på Mästergatan i Enköping är väl en av de ytterst få fastigheter som Swebus fortfarande äger? tillsammans med den i Jönköping (om det inte skett någon förändring senaste tiden) normalt hyr man ju de flesta depåer.

Swebus fastighetsbolag lär har sålt Jönköpingsdepåns fastighet för något eller par år sedan. Garagen anses ha ett AA-läge vid E4:an.
Kan bli så att SE huvudkontor flyttar till Vasavägen och Neoplan blir hyresgäster i verkstadsdelen.

Janne Rickman

Citat från: Lars Ödlund skrivet 03 juni 2008, 22:10:18 PM
Depån på Mästergatan i Enköping är väl en av de ytterst få fastigheter som Swebus fortfarande äger? tillsammans med den i Jönköping (om det inte skett någon förändring senaste tiden) normalt hyr man ju de flesta depåer.

Hur är de med depån i Bålsta, finns den kvar? Den bör väl annars ägas av Swebus eftersom de också är en gammal EB-depå.

/Janne

Hans Fredriksson

Citat från: Lars Ödlund skrivet 04 juni 2008, 08:58:21 AM
Ok!

I samband med upphandlingen i fjol fanns nämligen informationen om att Swebus fortfarande ägde fastigheten, själva eller genom "bulvan", den ingick väl i köpet av JKT 1993?

Jepp, fastigheten ingick i köpet av JKT 1993. Sedan bildades/överfördes fastigheten i till Swebus fastigheter som sedan lär har sålt till utomstående.
Tillägger att det är uppsnappat av mig, snack/rykten bland förare på garageplan. Vad som är sant har jag ingen aning om.

Stinsen

Citat från: Janne Rickman skrivet 04 juni 2008, 08:49:08 AM
Hur är de med depån i Bålsta, finns den kvar? Den bör väl annars ägas av Swebus eftersom de också är en gammal EB-depå.

/Janne

Är rätt säker på att Bålsta är nedlagd. Tyckte mig se att det var annan verksamhet där. Byggvaror såg det ut som.

Stefan P

Hej

Det stämmer bra att Bålsta garaget är nerlagt och sålt till byggvarufirma, samtidigt som KR tog över 804 mm.

mvh Stefan P