Malmö första juni [bilder]

Startat av Rickardo, 01 juni 2008, 19:05:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Rickardo

Med varma vindar och över +25 grader har jag idag tagit mitt första dopp i Scaniabadet i Malmö.
Eftersom nästan hela Malmö hade samma tanke var det väldigt mycket folk i Västra Hamnen och på Ribbersborgs strand så jag och en kompis besöt oss för bara ett dopp och gjorde sedan en inproviserad fototur i Malmö istället för att sola. Här kommer lite blandade bilder från dagen.

Linje 32 blir väldigt belastad mellan Malmö C och Ön när det är fint väder. Bussen går hela sträckan längs med Ribbergsborgs strand och här ser man att bussen är full ända fram till chauffören. Det gick minst en extrabuss som hjälpte till att avlasta ordinarie turer.

Linje två går Lindängen- V Hamnen. Här står en Volvo 7700 och vilar lite i värmen i V Hamnen och ska strax åka tillbaka in mot Malmö C. Linje 2 slutar precis vid Scaniabadet som är Malmös nya djuphavsbad där jag badade idag. Tyvärr går det bara Volvo till Scaniabadet... ::)

Vidare gick färden mot Svävarterminalen där två generationer Carrus från Swebus Express står parkerade. Den nyare skulle fortsätta till Köpenhamn på linje 820 medan den äldre var skyltad 834 Kalmar så den skulle till mina gamla hemtrakter i Småland.

Ingen höjdarbild men visar en av Veolias bussar på linje 1. Bilden är tagen vid Kronprinsen och bussen är på väg mot Gustav Adolfs Torg.

Jo jag vet...SKÅPMAT  ;D

Denna buss är dock inte skåpmat  :o ::) Är det en Neoplan? Däcken bak är lite gamla och bode bytas....... 8)

En vardagsbild från Södervärn och en av Swebus MAN-bussar som ankommer från Lund.

Denna buss kom på Lönngatan i ett rasande tempo. Det blev verkligen ett höftskott och jag såg inte var bussen kommer ifrån eller vilken modell det kan vara. Någon som kan hjälpa till?

En Flygbussbak som blivit avstripad.

Sista bilden är från ett tomt Malmö C. Förrutom en av Veolias Volvo 7500 som vilar så är det helt tomt på bussar. Detta är inte allt för vanlig syn men bara två sekunder efter jag tog bilden kom en buss på linje 7 åkandes.

Mitt åkfordon för dagen är en 33år gammal blå Crecent som varit mig trogen i 10år.
Mvh Rickardo

Möllers

snygga bilder jo ligga varmt i LK som malmö typ.

Rickardo

Tack ja äntligen lite värme... 8)

virtual1

Citat från: Rickardo skrivet 01 juni 2008, 19:18:45 PM
Tack ja äntligen lite värme... 8)

Äntligen? =) - bortsett från c:a sex snorkalla dar i mitten på maj så har det väl vart varmt resten av månaden??? - runt 20-25 grader har det ju vart åtminstone i en veckas tid nu...

Rickardo

Citat från: virtual1 skrivet 01 juni 2008, 19:22:59 PM
Äntligen? =) - bortsett från c:a sex snorkalla dar i mitten på maj så har det väl vart varmt resten av månaden??? - runt 20-25 grader har det ju vart åtminstone i en veckas tid nu...

Över +25 = värme  ;)
Är man som jag uppvuxen mestadels i Sydeuropa så har man en annan syn på det hela... :)
/R

virtual1

Citat från: Rickardo skrivet 01 juni 2008, 19:26:27 PM
Över +25 = värme  ;)
Är man som jag uppvuxen mestadels i Sydeuropa så har man en annan syn på det hela... :)
/R

Du bor på fel sida Sverige uppenbarligen ;-) - tror det varit 25+ sen i tisdags här i Stockholm... sen var det ju 25+ i tre dar i början på månaden med här...

Walter

Flygbussen är Veolia 2291 som verkar ha blivit delvis avstripad av tvätten på Celiciusgatan. Tack för bildsvepet
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Ahhh, Skåne!

Citat från: Walter skrivet 01 juni 2008, 19:36:11 PM
Flygbussen är Veolia 2291 som verkar ha blivit delvis avstripad av tvätten på Celiciusgatan. Tack för bildsvepet

Är det en blandning av Veoliavagnar ochg FAC-vagnar i Skåne eller?
Troode allt var FAC nuförtiden men kanske inte?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

Citat från: Bussmicke skrivet 01 juni 2008, 23:11:11 PM
Ahhh, Skåne!

Är det en blandning av Veoliavagnar ochg FAC-vagnar i Skåne eller?
Troode allt var FAC nuförtiden men kanske inte?

Det är en röra men fram tills för ca ett år sedan numrerades alla FAC bussar i Malmö/Lund i Veolias serier. Ett par fd Veolia vagnar omlackades (2093, 2094, 0788, 0789 t.ex) och de begagnade bussar som flyttades från Stockholm fick nya nummer (0148 m.fl) 2291 har hela tiden sedan leverans varit flygbussmålad.

De vagnar som levererades 2007 fick nummer i FAC serier (07xx) och så har det fortsatt. Så för närvarande är det en blandning av serierna.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

virtual1

Citat från: Walter skrivet 02 juni 2008, 14:49:58 PM
Det är en röra men fram tills för ca ett år sedan numrerades alla FAC bussar i Malmö/Lund i Veolias serier. Ett par fd Veolia vagnar omlackades (2093, 2094, 0788, 0789 t.ex) och de begagnade bussar som flyttades från Stockholm fick nya nummer (0148 m.fl) 2291 har hela tiden sedan leverans varit flygbussmålad.

De vagnar som levererades 2007 fick nummer i FAC serier (07xx) och så har det fortsatt. Så för närvarande är det en blandning av serierna.

Nja, 2093 och 2094 är på väg bort - var till salu nu via Bus Trade Center, 0788 och 0789 är väl redan borta IOM att de går som skolbussar va? - så SÅ blandat är det verkligen inte, 2291 är väl den enda som är kvar?

Walter

Citat från: virtual1 skrivet 02 juni 2008, 21:23:35 PM
Nja, 2093 och 2094 är på väg bort - var till salu nu via Bus Trade Center, 0788 och 0789 är väl redan borta IOM att de går som skolbussar va? - så SÅ blandat är det verkligen inte, 2291 är väl den enda som är kvar?

Visst är det så, jag berättade hur det såg ut från början. Numera är det 2291 och resten av vagnarna är numrerade hos FAC