Historiken bakom DAB:en JSX404?

Startat av virtual1, 29 maj 2008, 09:22:22 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

En buss som inte finns i SBH, en liten dammsugar-DAB Silkeborg som rullar i Nässjö, har inte fax så jag kan inte få tidigare ägaruppgifter
från VV, nuvarande innehavare är Carlstens, men det känns inte som de haft den hela tiden, nån som vet nåt? =)

Bussmicke

Gick inte den som stadsbuss i Tranås tidigare med numer 107 eller 108?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 30 maj 2008, 09:16:53 AM
Gick inte den som stadsbuss i Tranås tidigare med numer 107 eller 108?

Vore kul att veta :-) - f.ö. så såg jag på Wetlandias sida (ang. F.d. Swebus 3428 i en annan tråd) att f.d. Linghmertsbussen 121 (MBT 371) fanns med där med
o den har du lyckats fånga på bild i Linghmertskostym såg jag :-)

Känns dock som att Linghmerts har fått tappa massa trafik under åren, både i Tranås o Jönköping tydligen...

dajo

107 o 108 köpte till tätortstrafiken i Tranås.
För 5 år sedan övertogs bussarna av Carlstens i Bodafors, som driver tätortstrafiken där efter Swebus.
Carlstens är ett företag i HGL koncernen där också Lingmerths Buss ingår.

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 30 maj 2008, 11:49:50 AM
Vore kul att veta :-) - f.ö. så såg jag på Wetlandias sida (ang. F.d. Swebus 3428 i en annan tråd) att f.d. Linghmertsbussen 121 (MBT 371) fanns med där med
o den har du lyckats fånga på bild i Linghmertskostym såg jag :-)

Känns dock som att Linghmerts har fått tappa massa trafik under åren, både i Tranås o Jönköping tydligen...

Denna var ju bara ren slump

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.