Huvudmeny

Karlavagnsgatan

Startat av Zella, 28 maj 2008, 13:30:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Kan ibland vara fullt av stomlinjer...

Här är jag +4 min...

Så här kan turen se ut:

17. C stn - Smö (Björkekärr)
Tom
16. PLJ - C stn (från Lindholmen)
17. C stn - Hi (Tuve)
Tom
16. PLJ - C stn
17. C stn - Smö
Tom garaget.

Karsten

Här var det fullt av obegripligheter! För en gångs skull 031-krypt som inte vi 08or fattar..

yngrot

Inte ens vi som är "bara" 6 mil från 031 fattar.. ;)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Johan B

Tillåt mig översätta ;):
Just på denna gatan (som går parallellt med Lindholmsallén där en tungt trafikerad bussgata ligger) står ofta 3-4 stombussar och reglerar samtidigt. Fordonstjänsten i detta fall ser ut enl. följande: 17 från Centralstationen-Björkekärr, tomkörning till plats på bilden för at snurra i rondellen längre fram in på Lindholmens hlpl och köra som 16 mot Centralen, vända och köra som 17 till Tuve. Tomköra från Tuve till paltsen på bilden, upprepa proceduren till Centralen för att denna gång omedelbart skylta om till 17 och fortsätta mot Björkekärr innan man får skylta "På väg hem" (finns den kvar?) och köra till garaget.

Nupski

Och ibland står jag där med en 158a...  ;D

Zella

Ber om ursäkt för min otydlighet... På väg hem har jag alldrig sett så den finns nog inte kvar... är omloppet aoutomatiskt in kodat så skylta den aoutomatiskt om Ej i trafik vid omloppets sista hpl... Bussgaraget är det enda jag sett... hmm men vad hjälper det folk vid hållplatsen  ::)  Möjligtvis nån kollega oberoende bolag som vet min tomkörningsrutt å kanske få 8 min längre rast  :)