En skön buss på mitt Blå omlopp

Startat av Zella, 26 maj 2008, 20:19:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Hmmm, den där bussen ser inte riktigt reglementsenlig ut på expresslinje...

Kullaviks hamn?

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Zella

Japp... 10 min kaffetermos i kullavik.

Ibland blir det knas i bussfördelningen... ibland kan man se... stombussar på 58, 59, 21, 121, 156, 159, Expressbussar på ej expresslinjer, lokalbussar på expresslinjer.

Nupski

Länkar in en reprisbild

Tillhör oss numer... passande buss för linjen....  ;D iof hade 632 en sväng till Herrljunga när jag övningskörde och det gick fint som snus... grymt underbar buss att ratta...

Johan B

Citat från: Tomas Fransson skrivet 27 maj 2008, 00:09:14 AM
Japp... 10 min kaffetermos i kullavik.

Ibland blir det knas i bussfördelningen... ibland kan man se... stombussar på 58, 59, 21, 121, 156, 159, Expressbussar på ej expresslinjer, lokalbussar på expresslinjer.

Dock bättre än gasled på Blå vilket jag tack och lov inte sett på länge nu. Finns det mobitex kvar i vissa av era 8700:or eller har man plockat ur dem? Rätt så ofta går ju de nya 8500:orna av stadsvarianten på Blå och det kan jag tänka mig är mindre roligt när det bara finns Tetra.

Zella

Ja i den jag hade fanns det tetra och mobitex... men om bussar med mobitex sällan går på linjer som angör net så bruka oftast textmedelanden inte funka...

Har man bara tetra så får man ringa via tetran upp till tornets vanliga växel.

Och när jag kör på stan så anv jag mobitex om sådan finns i bussen... tycker det är bättre (gilla inte när passagerare hör vad jag prata med trafikledningen om).