Huvudmeny

Nya Omnilinkar för KLT

Startat av Cyklisten, 25 maj 2008, 23:03:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Citat från: Cyklisten skrivet 25 maj 2008, 23:03:49 PM
Hittade en bild:

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,245691,0.html

Finns fler bilder på den sidan! =) - klicka på kartan nedanför bilden så finns det fler i området runt Scania :-D

Fredde

Så det kommer stå Buss i Väst istället för den enskillda operatören.. Där fick jag det bekrätat.

Bussmicke

Citat från: Fredde_J skrivet 25 maj 2008, 23:55:32 PM
Så det kommer stå Buss i Väst istället för den enskillda operatören.. Där fick jag det bekrätat.

Tråkigt!

Högsby torde innebära Lysekils Busstrafik.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Fredde_J skrivet 25 maj 2008, 23:55:32 PM

Japp. Det syns tydligt här:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,244743,0.html

På området stod även en dubbeldäckare som tydligen ska till Edinburgh. Den skulle se bra ut i SL-rött!  ;)
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,222767,0.html

Zoomar man ut på kartan i många steg finns det en mängd bussar att klicka på.

Bussmicke

Trevligt, Kan bli lite KLT-resor i höst..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Lars Ödlund skrivet 26 maj 2008, 09:52:31 AM
Ja det är ju BiV som KLT har avtal med, inte någon enskild delägare.

Fast så är det ju till exempel hos Västtrafik också men där brukar det stå på bussarna vilken delägare som kör. Men det finns också bussar som bara är märkta Buss i Väst. Vissa delägare tycks inte vara så noga med att deras namn syns.
Det är ju möjligt att det kommer att framgå vilken delägare som kör på något annat ställe på eller i bussen. Om inte annat syns det väl på förarnas uniformer.

Ersa

Det är intressant att jämföra olika län. Om man jämför med Jämtland och Västerbotten ser man att bussarna även där märks upp både med delägarorganisationens och delägarens namn. I Norrbotten verkar det däremot inte finnas några krav på att märka upp även med delägarorganisationen Centrala Buss namn. Hur är det i Västernorrland? Tror inte bussarna är uppmärkta med "Mittbuss" där (om nu avtalen är tecknade med Mittbuss villsäga)

Staffan nämnde uniformer. En rolig detalj är att i mångfaldens Västerbotten har alla små firmor i delägarorganisationen Centrala Buss numera exakt samma typ av "rederi-uniformer". Se bild längst ner på: www.busspoolen.nu . Är det en trend som är på väg att komma till andra delägarorganisationer i framtiden kanske?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Verspieder skrivet 26 maj 2008, 10:49:41 AM
Staffan nämnde uniformer. En rolig detalj är att i mångfaldens Västerbotten har alla små firmor i delägarorganisationen Centrala Buss numera exakt samma typ av "rederi-uniformer". Se bild längst ner på: www.busspoolen.nu . Är det en trend som är på väg att komma till andra delägarorganisationer i framtiden kanske?

Det är väl troligt att framtida centraliserade inköp inom delägarorganisationerna inte bara avser bräsle, bussar, däck etc utan även uniformer. Så det kommer säkert gemensamma sådana även hos Buss i Väst. Men det hindrar ju inte att bussbolagets namn står på t ex bröstfickan.

Jonas M. Bobjörk

SL vill ju ha gemensam uniform för alla inom kollektivtrafiken. Alla ska ha uniformer det står SL på vare sig de jobbar på Veolia, Roslagståg, Busslink eller Swebus.

Ersa

Citat från: Jonas M. Bobjörk skrivet 26 maj 2008, 14:33:11 PM
SL vill ju ha gemensam uniform för alla inom kollektivtrafiken. Alla ska ha uniformer det står SL på vare sig de jobbar på Veolia, Roslagståg, Busslink eller Swebus.

Det tycker jag SL kan glömma. Har man väl lagt ut trafiken på entreprenad får man lov att acceptera att trafikföretagen har egna uniformer samt sitt företagsnamn på bussen.

Cero

Citat från: Verspieder skrivet 26 maj 2008, 17:09:40 PM
Det tycker jag SL kan glömma. Har man väl lagt ut trafiken på entreprenad får man lov att acceptera att trafikföretagen har egna uniformer samt sitt företagsnamn på bussen.

Jag håller med. Det ska finnas en övergripande och tydlig profil (färg och form) för hur fordon ska se ut men den ska lämna utrymme för vissa möjligheter för entreprenören att profilera sig. Stolsklädslar, uniformer och något litet märke på bussen tycker jag är rimligt.

Jan

Citat från: Lars Ödlund skrivet 26 maj 2008, 09:52:31 AM
Ja det är ju BiV som KLT har avtal med, inte någon enskild delägare.

Hos Skånetrafiken har BiV avtalen, men det står BK buss på bussarna.
I branschen i 40 år

Kaxen

Det snackades om hur det skulle se ut med eget företagsnamn, vet dock inte hur det blir. Nu står det endast Buss i Väst på dem iaf.

Rickardo

Citat från: Jan skrivet 26 maj 2008, 18:15:50 PM
Hos Skånetrafiken har BiV avtalen, men det står BK buss på bussarna.

Lysekil har ingen märkning alls på sina bussar. Varken BiV eller Lysekils buss. I skyltskåpen skyltas Buss i Väst både hos BK o Lysekil
/Rickardo