Huvudmeny

Önskelista

Startat av Jocke Selling, 22 maj 2008, 18:21:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Efter ledigheten idag, kommer en arbetsam helg.
Roar mig med att sammanställa en liten illustrerad fordonsönskelista för de kommande dagarna.
(Den är på intet vis otänkbar)

Fredag förmiddag 809 + 886

Vore trevligt då jag ännu endast provat 6817, och ledvagn ska det ju vara.

Fredag eftermiddag: Etanolomloppet runt bålsta

Denna borde ju passa bra.

Lördagen består av diverse linjer i samma omlopp

Denna är ju trevlig

Söndagen består av en förmiddag 847 och 809

Och en eftermiddag med 801- suck.

Jag tänkte bjuda på ett facit på måndag.

Cero

Ser fram emot den spännande upplösningen! :)

Björn Ax

Ja 50xx bussarna är ju inte världens roligaste att köra.

Det positiva med dom och dom flesta swebus bussarna är att dom har cd-spelare. Något jag saknar enormt på GUB. :(

Jocke Selling

Citat från: hamre skrivet 22 maj 2008, 18:30:03 PM
Ja 50xx bussarna är ju inte världens roligaste att köra.

Det positiva med dom och dom flesta swebus bussarna är att dom har cd-spelare. Något jag saknar enormt på GUB. :(

5047 är ju en kanonbuss men även 45 och 48 går bra. 5044 och 5046 är ju trötta och sega. Det är inte för intet som 5044 fått öknamnet "Starke Staffan"*, och 46:an är inte mycket bättre den, men med nya friska maskiner blir det en annan sak. Att jag suckar beror på den mördande tråkiga vägen.

Björn Ax

Citat från: JoSe skrivet 22 maj 2008, 20:24:49 PM
5047 är ju en kanonbuss men även 45 och 48 går bra. 5044 och 5046 är ju trötta och sega. Det är inte för intet som 5044 fått öknamnet "Starke Staffan"*, och 46:an är inte mycket bättre den, men med nya friska maskiner blir det en annan sak. Att jag suckar beror på den mördande tråkiga vägen.

Okej. Ja det är sant. Man använder ju inte ratten så ofta. :)

Jag gillar inte 50xx bussarna personligen. Speciellt inte 5047 tror jag det var som dom monterade stolen snett mot ratten. Så sittställningen blev inte bra. Det som e bra är ju att dom har bälten. det sista jag hörde om 5044 var att den inte skulle få nån ny motor men dom kanske har ändrat sig?