Huvudmeny

Min version på GUB 123

Startat av Fredrik Mattsson, 21 maj 2008, 21:23:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Mattsson

Johan Hansson

vackert
uppsalas bussar borde vara blåa
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Niklas Bygdestam

Citat från: Johan H skrivet 21 maj 2008, 21:35:36 PM
vackert
uppsalas bussar borde vara blåa

Kan hålla med om att bussen på bilden är snygg. Men jag hoppas verkligen att inte Uppsala övergår till blå bussar. Då tappar våra stadsbussar lite av sin prägel tycker jag. De skulle bli alldeles för lika Västtrafik och de skulle också påminna de blå SL-bussarna. De ska vara gröna för det är ett kännetecken för Uppsala. Dessutom tycker jag att vi har en ovanligt snygg grönfärg :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

David S

Håller med

Man skulle tappa en stor del av identiteten om man bytte till blå färg.

Simon A

Vart är bilderna tagna nånstans? Såg den på 2: an idag så kan det möjligtvis vara Flogsta?
Förövrigt så GO GREEN!!! ;D ;D

//Simon

Niklas Bygdestam

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 21 maj 2008, 21:23:00 PM

Citat från: Simon A skrivet 21 maj 2008, 23:53:37 PM
Vart är bilderna tagna nånstans? Såg den på 2: an idag så kan det möjligtvis vara Flogsta?
Förövrigt så GO GREEN!!! ;D ;D

//Simon

Ja det är Flogsta. Bussen står på hållplatsen Säves väg som är ändhållplatsen för linje 2. Huset bakom bussen är ett av radhusen på Noreens väg. Till höger om bussen skymtar ett av radhusen på Säves väg :)
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Ersa

Citat från: David S skrivet 21 maj 2008, 22:22:44 PM
Man skulle tappa en stor del av identiteten om man bytte till blå färg.

Jo tack. Det kan jag intyga att man gör!  :(

Yujin Zhang

Är det bara jag som tycker formen ser ut som Volvos låggolvare (förutom tanken på taket förstås)?  :P
Som denna t.ex.: http://www.slinfo.se/Pictures/Connex/33xx/Connex%203338%20Sollentuna%20Station%2020060324.jpg