Bussar till Kalmar Län?

Startat av Magnus, 19 maj 2008, 13:46:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

ivar

Trevliga Bilder!!!

Son sagt: Scania Omnilink är väldigt fin i denna färgsättning, hoppas att Scania OmniExpress bussarna blir lika fina...  ;)
Hoppas att man få ser flera leveransbilder snart...  ;)  :) ;)
Skall dessa bussar till Söne Buss eller Vänersborgs Linjetrafik?

Mvh
Niclas

Kaxen

Citat från: Lars Ödlund skrivet 19 maj 2008, 21:33:32 PM
Trevligt, bussarna verkar levereras i tid då? inga hyrbussar från din nuvarande arbetsgivare?

Som det ser ut nu kommer bussarna att vara på plats i tid. Tyvärr är inte nya biljettsystemet klart, så vi får montera det gamla och använda det i några månader. 

Kaxen

Citat från: Niclas N skrivet 19 maj 2008, 22:33:46 PM
Trevliga Bilder!!!

Son sagt: Scania Omnilink är väldigt fin i denna färgsättning, hoppas att Scania OmniExpress bussarna blir lika fina...  ;)
Hoppas att man få ser flera leveransbilder snart...  ;)  :) ;)
Skall dessa bussar till Söne Buss eller Vänersborgs Linjetrafik?

Mvh
Niclas

De bussarna vi såg skulle till både Söne och VL. Hittade inte någon det stod Lysekil på, får väl hoppas att de snickrar ihop dem också (jag ska jobba för Lysekil).  :P

Bussmicke

Citat från: Kaxen skrivet 19 maj 2008, 21:26:51 PM
Kan väl bjuda på ett par bilder också...

Var är bilderna tagna?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kaxen

Fredde

Hoppas resenärerna får åka lite mjukare i dessa Scania, än i de som levererades från Vest ::)

homer

Trevligt med extraljusen även om jag är lite tveksam till konstruktionen, dock ett väldigt stort minus att man sätter på nån ful låda för att få dörroppning på högersidan när man har chansen att få normalt dörrvred, dessutom verkar de sitta en extra knapp (kanske för bakdörren på vänstersida ?!?!? ??? ???

Bernt Talbrant

Vid fabriken i Säffle har från järnvägen de senaste veckorna siktats både treaxliga 8500 och ledbussar (osäker på modell) i KLT:s design. Även några bussar i, vad jag kunde se, deras stadstrafikfärg har skymtats, dock bara överdelen så det var lite svårt att identifiera dem.

Fredde

Ulf Rådeström

Citat från: homer skrivet 19 maj 2008, 23:47:08 PM
Trevligt med extraljusen även om jag är lite tveksam till konstruktionen, dock ett väldigt stort minus att man sätter på nån ful låda för att få dörroppning på högersidan när man har chansen att få normalt dörrvred, dessutom verkar de sitta en extra knapp (kanske för bakdörren på vänstersida ?!?!? ??? ???

Undrar...skriver du ovanstående för att inte kunna ändra dig eller är det verkligen så dåligt?

Extraljusen verkar fungera alldeles utmärkt, annars hade man knappast valt den konstruktionen.

Att man slipper ett stofil-dörrvred som man får i handen när skruven skruvat upp sig och låter vänsteraxeln få ont efter allt för många gånger pga idiotisk placering ergonomiskt är väl alldeles utmärkt?

IntresseTrafik

Jag gillar dessa Linkar. Grymt snygga mycket snyggt med extraljusen