Huvudmeny

805 Uppsala (Bild)

Startat av Oskar A, 18 maj 2008, 22:56:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niklas Bygdestam

Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

at1981

Hej!

Det vore en riktigt trevlig tur det där med C805 från centrala Stockholm till Uppsala via Hallstavik, den enda som är felet är denna vedervärdiga buss som syns på bild :( (inget fel på bilden dock :D) p.g.a. att den saknar ( :( ) höga säten med skinn i nackstödet, gardiner, läslampor, möjlighet till nattbelysning och tygmatta i taket.

En buss med så oerhört lång restid förtjänar bästa möjliga komfort :D

MVH Alexander T !!
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Oskar A

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 19 maj 2008, 13:54:35 PM
Är det photoshop? Eller har föraren skyltat fel?

Bilden är äkta och inte heller "arrangerad". Vet inte varför han skyltade så men han kanske valde något som omväxling till "Ej i trafik".
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussmicke

Vem bryr om tygmatta?

Är du beredd betala för högre komfort med tanke på ditt krav på höga säten med skinn i nackstödet?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niklas Bygdestam

Citat från: at1981 skrivet 19 maj 2008, 14:35:46 PM
Hej!

Det vore en riktigt trevlig tur det där med C805 från centrala Stockholm till Uppsala via Hallstavik, den enda som är felet är denna vedervärdiga buss som syns på bild :( (inget fel på bilden dock :D) p.g.a. att den saknar ( :( ) höga säten med skinn i nackstödet, gardiner, läslampor, möjlighet till nattbelysning och tygmatta i taket.

En buss med så oerhört lång restid förtjänar bästa möjliga komfort :D

MVH Alexander T !!

En OmniCity är en OmniCity oavsett inredning. Hade man försett en OmniCity med en inredning som stämmer överens med beskrivningen ovan så hade ändå resan varit vedervärdig så pass lång sträcka. Det är själva bussen som är obekväm för den typen av resor oavsett inredning i den
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

at1981

Citat från: Bussmicke skrivet 19 maj 2008, 19:25:40 PM
Vem bryr om tygmatta?

Är du beredd betala för högre komfort med tanke på ditt krav på höga säten med skinn i nackstödet?

Hej!

SL kan ju betala, de har ju lyckats med Busslink 4296 - 4310, 4432, 4511 - 4514, 5411 - 5413 och 5611 till 5620 samt 5651 - 5658. (Ja, nu är vissa av dem i Swebus ägo med andra vagnnummer förstås, men ändå)

Och då kan man fråga sig varför SL i samarbete med entreprenörer dragit ned på standarden med tiden :(. Oavsett om det är lågentré eller inte, så behöver inte komforten bli lidande. ... Undrar om kommande nyproduktion av linjevagnar till SL-trafiken (oavsett entreprenör) någonsin kommer återfå som lägst den standard som motsvarar den standard som fanns i ovannämnda vagn-nummer.

Av de regionala vagnar som finns idag så ska det i den mån det är möjligt i så hög utsträckning som möjligt användas på långlinjer för de som reser korta sträckor i förorten bryr sig inte lika mycket om komfort som dem som reser långa sträckor ute på landsbygden.

Ja, det är ju det här med miljözoner och så också men det finns säkert regionala vagnar som inte platsar i det miljöskyddade Stockholm så att säga, de kan då användas på lokala långlinjer (från kanske 40 minuter enkel resa och mer) ute på landsbygden så som linje 849 och 637 t.ex.

Men för att det här ska förverkligas så krävs det nog i första hand tydliga direktiv från huvudmannen SL så att entreprenörerna kan försöka anpassa sig efter det. (Exempel på att något hade gått snett i komforttänkandet syntes senast i söndags då jag såg en inkommande 0699/0700 på 433 från Stavsnäs medan det samtidigt kom en inkommande 1864 som linje 402 från Kvarnholmen och det är stor skillnad i komfort mellan 0699/0700 och 1864. Andra exempel är ju när ma ser icke regionala B9S på landsortslinjer i Roslagen så som 636 och 637 medan de regionala B9S kan synas på lokallinjer i Täby och Danderyd.

MVH Alexander T !!
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.