GS 971 Linnéplatsen (2 bilder)

Startat av Jonas Gustafsson, 18 maj 2008, 22:42:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

...från 4 maj, början på värmeböljan...

(Efter de senaste veckornas värme kändes det lite konstigt med duggregn och 5 plusgrader idag...)

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Zella

Rickard_

Hej. Det var en väldigt trevlig buss. Jag ser att det är en volvo. men vilken modell? :)

Johan B

Citat från: Rickard_ skrivet 19 maj 2008, 18:26:09 PM
Hej. Det var en väldigt trevlig buss. Jag ser att det är en volvo. men vilken modell? :)

7500 på B9S-chassi. Härliga bilder Jonas, mycket sommarkänsla som Tomas skriver.

Bussmicke

Citat från: Johan B skrivet 19 maj 2008, 19:02:38 PM
7500 på B9S-chassi. Härliga bilder Jonas, mycket sommarkänsla som Tomas skriver.

Om ändå skyltningen hade varit bättre...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Rickard_

Den är rätt ny. För vad jag kan minnas så var det inte så länge sedan dom bytte färg på dest . skylten. eller? Är det bara en stadsbuss eller går den utanför göteborg med?

Janne

Hehe håller med " ej i trafik" skylten är ingen höjdare! Gillar "Glad midsommar" eller "God Jul" betydligt bättre:)

Destinationsskylten är ny, det är en ljudare toning på dessa digitalaskyltar. Även Västtrafiks lackning på dessa är väl ny? Inte stombusslack på de nya eftersom de även ska användas på linje 42, 52-53 eller vad är anledningen för många går ju också på stombusslinjerna 16-19?

Jonas Gustafsson

Citat från: Bussmicke skrivet 19 maj 2008, 20:24:12 PM
Om ändå skyltningen hade varit bättre...

Då måste jag berätta vad jag tänkte vid fototillfället:

"Hinner jag vänta på att bussen skyltar om till linje så att Bussmicke inte blir besviken?"
Eftersom jag inte var ensam vid detta tillfälle var jag dock tvungen att skynda mig lite.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Jonas Gustafsson

Citat från: Rickard_ skrivet 19 maj 2008, 20:50:55 PM
Den är rätt ny. För vad jag kan minnas så var det inte så länge sedan dom bytte färg på dest . skylten. eller? Är det bara en stadsbuss eller går den utanför göteborg med?

I trafik sedan bara någon vecka vid fototillfället.
Stationerad på Kville och går bara i stadstrafik.

Tackar också för berömmet från andra.

//Jonas G