Lite nytt som rullade i Stockholm igår!

Startat av Niclas Rosenius, 18 maj 2008, 17:20:03 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Igår var man nere i Stockholm för att se om det fanns nåt nytt i turistbussväg att fånga. Och detta blev resultatet.

Börjar med några Volvon.

Man hade ju hoppats på att Ramkvilla hade varit uppe med sin nya Cityliner men denna dög väldigt bra också.

Sen två av Interbus nya.

528

526

Säfflebusse 3081

Marcussons

Sen en finsk 9700HD

Apropå finsk så hittade jag denna OmniExpress från Veolia invnr 705

Även denna Norska OmniExpress som jag fick fart på en känd Omni-jägare att bege sig till Barnhusbron  ;)

Firda Billag 2148

När vi ändå är inne på Scania så hade Silverstrands sin nya Irizar Century där.

Lindbergs hade 4 st bussar stod där också bla denna nya S431DT

Även en ny Neoplan fick hamna på minneskortet förutom PTS Tourliner som Oskar redan visat. Nämligen en av Westins nya Cityliner.

Delfinbuss har köpt en ny Bova också, men såg även en Ayats DD med Delfinbuss-loga på sidan men tyvärr på håll så jag fick inga uppgifter på den.

Sen fanns det ett helt gäng nya Tourismon också.

Hällesta Buss var där med sin sprillans nya med ägaren Anders bakom ratten. En mycket trevlig person som vi pratade en bra stund med.

Vikingshillsbuss båda nya Tourismon

Och sist Ragnesands nya

Visserligen blev det en hel del andra bilder på gamla bussar men dom kommer att komma upp på Marcel´s sida med tiden. Vädret var ju kanska växlande under dagen med små små regndroppar på linsen till lite halvt solsken.

//Niclas

Jacob med C

Trevligt bildsvep. Få nog bli en resa själv till Stockholm i sommar.
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Magne

Niclas, du er en god bussfotograf! Ikke bare er du en god fotograf, men du tar bilder av flotte busser! Volvo 9700 er og blir en pen buss, og OmniExpress blir bare penere og penere for hver gang jeg se den! Artig at du fikk bilde av en OmniExpress fra Firda også! Faktisk er du trolig den første som har fanget TV76631 foran fotolinsa. På det norske bussforumet, er denne fortsatt ufogografert og etterspurt :)

bjalle

Mycket snygga bilder på lite nya och intressanta vagnar

Niclas Rosenius

Citat från: Magne skrivet 18 maj 2008, 18:36:01 PM
Niclas, du er en god bussfotograf! Ikke bare er du en god fotograf, men du tar bilder av flotte busser! Volvo 9700 er og blir en pen buss, og OmniExpress blir bare penere og penere for hver gang jeg se den! Artig at du fikk bilde av en OmniExpress fra Firda også! Faktisk er du trolig den første som har fanget TV76631 foran fotolinsa. På det norske bussforumet, er denne fortsatt ufogografert og etterspurt :)

Får tacka för omdömmet. Vet du om Firda har fler OmniExpress?

Firda bruka ofta besöka Uppsala också så jag skall hålla utskick efter dom här också.

Citat från: Jacob med C skrivet 18 maj 2008, 17:40:28 PM
Trevligt bildsvep. Få nog bli en resa själv till Stockholm i sommar.
Citat från: Björn Lövdahl skrivet 18 maj 2008, 18:37:07 PM
Mycket snygga bilder på lite nya och intressanta vagnar

Tack till era båda också för erat omdömme.

//Niclas

Bussmicke

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 18 maj 2008, 17:20:03 PM

Igår var man nere i Stockholm för att se om det fanns nåt nytt i turistbussväg att fånga. Och detta blev resultatet.

Börjar med några Volvon.

Man hade ju hoppats på att Ramkvilla hade varit uppe med sin nya Cityliner men denna dög väldigt bra också.

Denna har man inte lyckats nypa ännu.

Sen två av Interbus nya.

528

526

Han prickar in just de två jag inte har....

Marcussons

Den enda vagn jag inte såg i Dorotea..

Trevliga bilder, man borde varit med.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 18 maj 2008, 20:00:20 PM
Denna har man inte lyckats nypa ännu.

Han prickar in just de två jag inte har....

Den enda vagn jag inte såg i Dorotea..

Trevliga bilder, man borde varit med.

Hihi, det blir ju så när man alltid skall jobba helg  ;)

Tackar för kommentarerna

//Niclas

Oskar A

Mycket fina bilder och tack för en trevlig dag! Lite mer bilder från mig kommer senare.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Magne

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 18 maj 2008, 18:40:56 PM
Får tacka för omdömmet. Vet du om Firda har fler OmniExpress?
Jada, Firda har fått seg flere OmniExpresser. Jeg trooor de har 5 tilsammen. Du tok bilde av TV76631. Firda har også TV76630. Denne er identisk med bussen som ble avfotografert. Ellers finnes TV76596. Denne er malt i Norway Bussekspress farger, og går for Bergen - Trondheimekspressen. Firda har også en med 3 aksler som har reg. nr. TV76145. Denne går fra Oslo til Førde i Sogn og Fjordaneekspressen.

TV76145

TV76596
Ingen bilde

TV76630

TV76631

Foto: Niclas Rosenius

Jeg troor det finnes en turbuss til, men jeg er ikke sikker. Mener jeg hørte at Firda skulle ha 5 OmniExpresser.

Niclas Rosenius

Citat från: Magne skrivet 18 maj 2008, 21:12:54 PM
Jada, Firda har fått seg flere OmniExpresser. Jeg trooor de har 5 tilsammen. Du tok bilde av TV76631. Firda har også TV76630. Denne er identisk med bussen som ble avfotografert. Ellers finnes TV76596. Denne er malt i Norway Bussekspress farger, og går for Bergen - Trondheimekspressen. Firda har også en med 3 aksler som har reg. nr. TV76145. Denne går fra Oslo til Førde i Sogn og Fjordaneekspressen.

Jeg troor det finnes en turbuss til, men jeg er ikke sikker. Mener jeg hørte at Firda skulle ha 5 OmniExpresser.

Tack för uppgifterna.

//Niclas

yngrot

Trevliga bilder   lite underligt se den finska bussen med rullband i fronten trodde den sorten var ute ur produktion.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Citat från: yngrot skrivet 20 maj 2008, 00:11:12 AM
Trevliga bilder   lite underligt se den finska bussen med rullband i fronten trodde den sorten var ute ur produktion.

Tydligen inte i Finland. Man skyltar ju tydligen både med avrese- samt måldestination där, och då får väl allt inte plats på en vanlig matrisskylt, antar jag. Det ska vara de nya diodskyltarna med fler typsnitt som kanske kan ersätta rullbanden även där.