Huvudmeny

Arriva 6106 maj.

Startat av Möllers, 17 maj 2008, 23:10:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Nu kan nån få reda ut det här =) - Arriva äger inte bussen, den står reggad på "Svenstigs bil" i Värnamo, men är tydligen påklistrad med "6106" precis som en annan buss från kom från Omnibuslinjen Habo-Hjo också var. Har 6106 blivit ett nummer som bara inbegriper lånebussar? Sist jag såg den "nya" 6106 tillhörde den dock Abrahamssons, så kan nån få lite ordning i det hela? =) - jag såg den andra tråden om skolskjutsavtal i Svalöv, men då ingen av bussarna står reggade på Arriva så käns det ändå skumt?!

Walter

Citat från: virtual1 skrivet 18 maj 2008, 10:54:16 AM
Nu kan nån få reda ut det här =) - Arriva äger inte bussen, den står reggad på "Svenstigs bil" i Värnamo, men är tydligen påklistrad med "6106" precis som en annan buss från kom från Omnibuslinjen Habo-Hjo också var. Har 6106 blivit ett nummer som bara inbegriper lånebussar? Sist jag såg den "nya" 6106 tillhörde den dock Abrahamssons, så kan nån få lite ordning i det hela? =) - jag såg den andra tråden om skolskjutsavtal i Svalöv, men då ingen av bussarna står reggade på Arriva så käns det ändå skumt?!

Den förra JLT lackade 6106 är såld till en annan firma minns dock ej vilken. Den nuvarande 6106 uppfattade jag som ett lån tils vårterminen tar slut. Därav att den inte reggas på Arriva. Att 6106 verkar vandra runt mycket är ju däremot sant.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Staffan Sävenfjord

Bussen tillhörde förut Sandhems Busstrafik, ett företag som bildades när det tidigare S Abrahamssons Busstrafik i Sandhem delades upp i två. Det finns visst familjesamband mellan de båda bolagen, men Sandhems Busstrafik ägs av Eva Nilsson (även kommunalråd i Mullsjö - eventuellt avgick hon nyligen - och medlem i BR:s styrelse) och hennes två döttrar. Inventarienumret 33 är en gammal kvarleva från tiden då bussen tillhörde Larssons Busstrafik i Falköping.