Gamla Uppsala Buss 123 (Bilder)

Startat av Oskar A, 16 maj 2008, 23:18:07 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Simon A

Oj, inte dåligt med reklam ;D Längesen man såg en buss i klass som denna om man bortser från när 151 var Gränby-stripad.

//Simon

RoTe

Jag gillar den reklamen! Mycket snyggare med blåa bussar än den äckliga fulgröna.

Niklas Bygdestam

Citat från: RoTe skrivet 16 maj 2008, 23:48:01 PM
Jag gillar den reklamen! Mycket snyggare med blåa bussar än den äckliga fulgröna.

Jag tycker att vi har en ovanligt snygg grön färg i Uppsala
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Björn Ax

Fina bilder.

Om neoplan väst bara kunde fixa så att dessa bussar blir körbara också. :P

Simon A

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 17 maj 2008, 12:30:48 PM
Jag tycker att vi har en ovanligt snygg grön färg i Uppsala
Håller med. Mycket snyggare än Skånegrön.

//Simon

IntresseTrafik

Så att dom blir körbara? Är dom ofta trasiga eller?

Möllers

skrev fel på fel tråd med sorry  ::)

Björn Ax

Citat från: IntresseTrafik skrivet 17 maj 2008, 19:16:10 PM
Så att dom blir körbara? Är dom ofta trasiga eller?

Ne inte trasiga men VÄLDIGT känsliga. Tror inte biogasen och motorn eller växellådan går så bra ihop.
Man får vara väldigt fin på gasen. Släpper man gasen för fort eller gasar för mycket så hackar hela bussen och man flyger fram och tillbaka känns det som. Finns en buss 125 som dom testar nåt på tror jag för den är inte alls lika känslig. men 120 - 124 är förj*vliga.
Nästan så man inte vill köra dom ibland.

yngrot

Är väl vanligt med gasbussar från MAN att de går illa i Borås rycker de oxå... men Scanias bussar verkar gå bättre
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Sundås

Citat från: yngrot skrivet 20 maj 2008, 00:43:29 AM
Är väl vanligt med gasbussar från MAN att de går illa i Borås rycker de oxå... men Scanias bussar verkar gå bättre

Här i Malmö tycker jag inte de är något ryckiga alls..
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se