Huvudmeny

Nu är den här

Startat av Johnny E, 11 maj 2008, 00:05:33 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johnny E

I fredags levererades vår King Long och här kommer några bilder:









Jag fick även tillfälle att provköra den en kortare sträcka. Det är naturligtvis alldeles för lite för att kunna utvärdera bussen ordentligt men första intrycket var ganska positivt - en pigg buss som går stadigt på vägen. Luftkonditioneringens inblås sitter långt fram och det ger upphov till ganska hög ljudnivå framme i bussen. Det kommer förstås att ta ett tag att hitta rätt bland alla knappar på instrumentbrädan och framför allt att vänja sig vid att man bromsar med retardern genom att skjuta spaken framåt istället för att dra den åt sig som i alla andra bussar. En bra detalj är en kamera som visar trappan till mittdörren så att man inte riskerar att klämma någon passagerare i onödan. I förarstolen finns ett massageprogram som man kan starta. Toaletten spolas automatiskt när man lämnat den och stängt dörren efter sig.

På måndag ska den in för att stripe-as med Axelssons logo.

/Johnny E - f d turistbussförare på Axelssons Turisttrafik i Västerås

buss-tobbe


yngrot

Behövs det verkligen så många knappar? Ofta kan man ju rationalisera och minska antalet... men vi får väl höra en rapprot av dig Jonny E..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

robbes

en reflektion förutom den usla lastvikten som den har så står ju 48 passagerare men sedan kollar man tillägsinformationen så står följande:

T20H ANTAL SITTANDE PASSAGERARE 44 ST, STÅENDE PASSAGERARE
0 ST, RULLSTOLSPLATSER 0 ST
T20J 1 SITTPLATS/ER FÖR BESÄTTNINGSMEDLEM/MAR

har de monterat in 4 extra sittplatser