Huvudmeny

Swebus 5913 på väg...

Startat av virtual1, 10 maj 2008, 20:49:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

...bort från Kalmar C i går, i dubbla bemärkelser! - Alla Swebus-setror kommer efter sommaren att flyttas över till Uppland! - så nu blir samlingen komplett där...

homer

är detta de enda bussarna i landet (förutom några gamla Scanior i Sl-land)? som är högbyggda landsbygdsbussar med drivning på leden

Walter

Ekerö->Kalmar->Uppland alltså!

Till Uppland flyttas ju fd Skåne och Kalmar vagnar, kan det bero på färgen? ;)
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Medan Virtual1 gottade sig i Kalmar Njöt jag av att Äntligen få besöka Malmö igen.
Denna miljöbild var trevlig
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

OSkar000

Citat från: homer skrivet 10 maj 2008, 21:03:47 PM
är detta de enda bussarna i landet (förutom några gamla Scanior i Sl-land)? som är högbyggda landsbygdsbussar med drivning på leden

Nepp, tre stycken CN113ALB finns det kring Linköping också om inget hänt den senaste tiden. Bilder finns på hemsidan. (Connex/Veolia 1856, 1857, 1859)

Rickardo

Snygg bild från min hemstad... :D
I vattentornet är förövrigt lägenheter....ganska svårmöblerade men med fin utsikt.

/Rickardo

Yujin Zhang

Jaha...då slipper man åka ändå ner till Kalmar. Bara vänta till augusti sen betala 13:50 för att åka till Uppsala/Bålsta/Enköping...  8)