Nyheter Flygbussarna Göteborg/Borås

Startat av Gunnar, 10 maj 2008, 17:58:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar

I morgon söndag tursätts den första av de tre nya Volvo 9700H hos Flygbussarna i Väst. Premiär blir i Borås (vem blir först med foto?) och i veckan blir det sedan Göteborgs tur (framför allt på trafiken till/från City airport). Borås setran kommer att från nästa vecka tillhöra Marks Limousine. Lite data om de tre nya:
BCY 382    Inv nr 810   
BCY 387    Inv nr 811   
BCY 402    Inv nr 812   
"Bussen" i Borås kommer att variera mellan dessa tre. Kan också nämna att Charters buss 506 i Fredags gick åter tillbaka till Stockholm efter lånet av flygbussarna i Göteborg. Dock kommer fortfarande buss 110 att vara kvar ett tag till i Göteborg (i avaktan på leverans av två nya 8700LE).

Walter

Är det inriktning från Flygbussarna att "bara" köpa nya Volvo? Alla nya bussar i Malmö är ju också 9700.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ulf Rådeström

Citat från: Walter skrivet 10 maj 2008, 18:47:07 PM
Är det inriktning från Flygbussarna att "bara" köpa nya Volvo? Alla nya bussar i Malmö är ju också 9700.

Absolut inte....i Stockholm har man bara köpt Setra.
Så det är nog priset/serviceavtalet/driftskostnaden för den aktuella tidpunkten som avgör - som alltid vid bussinköp.

Niclas Rosenius

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 10 maj 2008, 19:11:06 PM
Absolut inte....i Stockholm har man bara köpt Setra.
Så det är nog priset/serviceavtalet/driftskostnaden för den aktuella tidpunkten som avgör - som alltid vid bussinköp.

Plus att dom köpt några Neoplan:er också  ;D

//Niclas

Jan

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 10 maj 2008, 22:10:10 PM

//Niclas

Misstag kan alla göra ;)
I branschen i 40 år

Ulf Rådeström

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 10 maj 2008, 22:10:10 PM

//Niclas

Nej, det har dom inte....FAC Flygbussarna och FAC Charter är olika företag  :D

Frippe Fribas

Det beror väl på i vilket tidsperspektiv vi talar om antar jag?
Jag är inte helt uppdaterad på vad FAC respektive Charter har för beställningar framöver, men FAC har väl kvar Neoplanen som gick som båtbuss till Nynäs?
Skall man gräva längre tilbaka hade de ju en ledneoplan också, men det är ju historia vid det här laget...
Charter har åtminstone en Starliner och några Skyliner kvar, eller åtminstone såg jag dem i vintras.
Dessutom har jag ett vagt minne av att jag sett en ny Skyliner i Charters färgschema på Kungsbron för ett tag sedan?
//Fredrik