Huvudmeny

Husbuss fd Ötraf

Startat av Christer K, 10 maj 2008, 15:33:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer K

Denna husbussen fanns vid Viby Krog idag.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Bussmicke

Trevligt.
Den där ser bekant ut, fotade den i Uppsala för några år sedan..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Leif D

Citat från: Christer K skrivet 10 maj 2008, 15:33:39 PM
Denna husbussen fanns vid Viby Krog idag.

/ Christer K

Fd Linköpings Trafik AB 119, årsmodell 1972.
;-)

Ulf Rådeström

Citat från: Leif D skrivet 10 maj 2008, 20:34:19 PM
Fd Linköpings Trafik AB 119, årsmodell 1972.

Men hamnade den hos SJ ett tag sedan(?), för jag kan inte komma på att LITA målade om några sådana gamla i ÖTRAF-lacken....*hmm*

Leif D

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 11 maj 2008, 08:16:40 AM
Men hamnade den hos SJ ett tag sedan(?), för jag kan inte komma på att LITA målade om några sådana gamla i ÖTRAF-lacken....*hmm*

Nja, den har nog aldrig SJ-buss ägt, hittar i Turlistan från augusti 1988 att bussen avyttrats tillsammans med 120, hade det varit till SJ-buss/Swebus hade det säkert nämnts.
Hittar även att under 1985 så lackerade Lita en stor mängd gamla vita bussar i Ötrafs färgsättning, 119 räknas inte upp, men ingick säkerligen, då många såväl äldre som yngre nämndes. Dock är ju inte Turlistan inte alls någon komplett dokumentation, så min gissning är att 119 fick Ötraf-lack 1985.
;-)