Mina bilder från ersättningstrafiken

Startat av Oskar A, 07 maj 2008, 23:26:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Eftersom jag besökte Västerhaninge igår tänkte jag att jag skulle "terrorisera" er med ännu mer ersättningsbilder därifrån.

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Karsten

Underbart informativ skyltning på 1827 och 1844. Vad är 935 och 986 för linjer?

Bussmicke

Precis min tanke, av bilderna att dömma verkar det vara si och så med hur det skyltas.
SLarvigt
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Walter

935 och 986 är säkert intern nummerna för SL närd et gäller ersättningstrafiken. Linjenummer 35 tillhör ju Nynäsbanan(?). Jämför när SL lade ut störningsmeddelanden för ersätttningstrafiken på tunnelbanans gröna linje med att det var störningar på linje 945 mellan Gullmarsplan och Farsta.

Dock säger ju det linjenumret ingenting för resenärerna, men jag tycker att man vid varje ersättningstrafik ser dessa nummer på åtminstone några bussar. Vet inte om det är handhavandefel eller skyltarna på vissa bussar som strular. Det grå ju bevisligen att skylta korrekt, det ser man ju på andra bussar.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa

Det kan vara lite si och så med det där. Ser ut att vara samma bekymmer som man hade i Norrtälje direkt när PC:n kom. T.ex hade vissa äldre bussar problem med att skylta ut UL-linje 807 de första veckorna, så det blev bara 992 utan destination överallt. Man fick "807" + destination på fram- och sidoskyltarna efter ett tag, men på vissa bakre skyltar stod det 992 ända fram tills bussarna togs bort från denna trafik. På B9S-vagnarna fungerade det dock direkt och på dessa har det alltid stått "807" överallt vad jag minns. Däremot står det "Linje 992 807 Uppsala" på rullskylten inne i alla bussar...

Jag antar att PC:n helt logiskt inte är designad för att den inmatade linjen har ett nummer, medan de yttre skyltarna ska visa ett helt annat nummer. Iaf verkar det vara en del jobb med att lösa detta när man nu krånglar till numren så.