ANA 944 vid Säve station. [Bilder EOS] Motorn lagad

Startat av Nupski, 07 maj 2008, 22:25:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nupski

Citat från: Simon A skrivet 17 augusti 2008, 00:02:29 AM
Är det möjligtvis denna buss som syns i filmen "Tjenare Kungen" som kom 2005?

//Simon

På Tjenare Kungen svarar jag ja.

Citat från: Kristian skrivet 17 augusti 2008, 00:49:34 AM
Jag undrar detsamma, men om Stefan och Kristers serie "Full fräs" från 1994. Jag har för mig att de åker runt i en blå buss där.

Här svar jag vet ej. Bussen kom till föreningen 1995.

Nupski

Citat från: Lars Ödlund skrivet 17 augusti 2008, 13:01:56 PM
Förarplatsen i en lite större kusin (BF7659) fd BSBV 28-SL 7028.

(inte lika välstädat dock och modernare EU skrivare)

Underbart. Får nog säga att vi är lite för pedantiska när det gäller städ och underhåll. Föreningen har beslutat att  vi inte skall ha trafiktillstånd eller skrivare i bussarna av någon konstig anledning därav inga skrivare.

Björn Forslund

Men då kan ni ju inte köra in välbehövliga pengar heller? Visserligen måste bussar med trafiktillstånd numera betala vägskatt igen, men någon vagn kan man ju avdela för ändamålet. Efterfrågan finns ju, t ex var SvOf: BSBV 28 ute i natt på bröllopskörning.

yngrot

Citat från: Tomas skrivet 17 augusti 2008, 13:12:04 PM
Underbart. Får nog säga att vi är lite för pedantiska när det gäller städ och underhåll. Föreningen har beslutat att  vi inte skall ha trafiktillstånd eller skrivare i bussarna av någon konstig anledning därav inga skrivare.

Det är väl bra att ni är pedanter det ser så mycket trevligare ut när dte är rent och fint... man tjänar nog på det i längden...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Simon A

Citat från: Kristian skrivet 17 augusti 2008, 00:49:34 AM
Jag undrar detsamma, men om Stefan och Kristers serie "Full fräs" från 1994. Jag har för mig att de åker runt i en blå buss där.
Det kan det nog vara. Kan ta reda på det om jag lyckas se regnumret i filmen. Har nämligen denna serie på DVD. Så fort jag får hem den igen ska jag ta reda på det :)

//Simon

trafikplaneraren

Karsten

Citat från: Björn Forslund skrivet 17 augusti 2008, 13:16:04 PM
Men då kan ni ju inte köra in välbehövliga pengar heller? Visserligen måste bussar med trafiktillstånd numera betala vägskatt igen, men någon vagn kan man ju avdela för ändamålet. Efterfrågan finns ju, t ex var SvOf: BSBV 28 ute i natt på bröllopskörning.

Och två Leyland på var sitt brölopp i går också. Trångt och härligt upp till Skeppsholmskyrkan.. :D

Karsten

Citat från: Tomas skrivet 17 augusti 2008, 13:12:04 PM

Men man behöver ju inte ha skrivaren just där den ursprungliga hastighetsmätaren sitter, det går att gömma den där den inte syns om man tycker den förfular bussen.

Ersa

Dessutom blir det väl digital färdskrivare i denna buss om en sådan ska inmonteras i framtiden, och en sådan svart liten låda har man ju helst på sidan om.