Swebus 6755 levererad till Skaraborg

Startat av Johan Claesson, 23 juni 2007, 23:33:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan Claesson

Ytterligare en faceliftad Volvo 9700S har nu anlänt Västtrafikområdet. Denna gång till Swebus i Lidköping. Det rör sig om 6755, AFZ 319, i Västtrafiks Express-design. Enligt tidigare uppgifter ska ytterligare nyleveranser av samma modell vara på väg till Skaraborg.

Mikael T Nilsson

Citat från: Johan Claesson skrivet 23 juni 2007, 23:33:33 PM
Ytterligare en faceliftad Volvo 9700S har nu anlänt Västtrafikområdet. Denna gång till Swebus i Lidköping. Det rör sig om 6755, AFZ 319, i Västtrafiks Express-design. Enligt tidigare uppgifter ska ytterligare nyleveranser av samma modell vara på väg till Skaraborg.

Tack för uppgiften! Vi får se om de tre nya expressbussarna hamnar på bild senare i sommar.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Walter

Även AFZ307 och AFZ318 av samma modell är i Skövde
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Anders Lundén

Citat från: Walter skrivet 25 juni 2007, 13:25:24 PM
Även AFZ307 och AFZ318 av samma modell är i Skövde

Kan man gissa att det är 6753-54 som tidigare nämnts här på Bussnack!?

Kinslayer

Citat från: Anders Lundén skrivet 25 juni 2007, 18:28:50 PM
Kan man gissa att det är 6753-54 som tidigare nämnts här på Bussnack!?

Det stämmer bra det! Jag jobbar på Skövdedepån och har bekantat mig med dom lite grann  :)
Har inte fått köra någon än men det kommer. Kan fixa bilder men äger bara en mobilkamera som det inte blir superbilder av precis.....men dom kommer ut i trafik i nästa vecka så det kanske är någon med bättre utrustning som fångar dom på bild.
Är annars fina bussar men lite tråkiga enl mig.....inget påkostat direkt. Finns iofs DVDspelare i dom pga att dom ska gå på beställningskörning emellanåt. Och då åker det gamla skrotet fram till oss som ska köra linje....3902,3907,3908.4172 etc...... ::)

Johan Claesson

Är det alltså bara 3904, som finns hos Busmarket, som har slopats av expressbussarna?

virtual1

Citat från: Johan Claesson skrivet 27 juni 2007, 21:44:42 PM
Är det alltså bara 3904, som finns hos Busmarket, som har slopats av expressbussarna?

3907 tog jag på bild idag i SKövde! - sen hade jag ju hoppats på att få nån av 67XX:orna, men uppenbarligen var jag en vecka för tidig i Skövde... *suck*

Kinslayer

Citat från: virtual1 skrivet 27 juni 2007, 21:49:21 PM
3907 tog jag på bild idag i SKövde! - sen hade jag ju hoppats på att få nån av 67XX:orna, men uppenbarligen var jag en vecka för tidig i Skövde... *suck*

Jag blev fotad i Skövde igår när jag körde stadstrafik. Hade 5875 om jag minns rätt. Då var det kanske du som knäppte mig då  :D
Än så länge är det bara 3904 som är väck men den var sämst av dom. Skulle tippa att 02 ska göra den sällskap men är inte säker.... ::)

virtual1

Citat från: Kinslayer skrivet 28 juni 2007, 05:12:27 AM
Jag blev fotad i Skövde igår när jag körde stadstrafik. Hade 5875 om jag minns rätt. Då var det kanske du som knäppte mig då  :D
Än så länge är det bara 3904 som är väck men den var sämst av dom. Skulle tippa att 02 ska göra den sällskap men är inte säker.... ::)

Inte helt omöjligt :-D - ska se om jag kan leta reda på 5875 på bild... men det får bli i kväll isf!

Bussmicke

Vilka linjer skall dessa 67xx-vagnar rulla på?
1+5?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kinslayer

Dom ska gå på Expresslinje 1 och 5 är det tänkt ja....kan nog bli nån tur ut i "tassamarken" också. Ibland ligger det nån sån tur på omloppet innan expresskörningen

Johan Claesson

Lidköpings 6755 observerades idag i just Lidköping på 5:ans 12.25-tur från Skövde till Trollhättan. Riktigt snygg!