Rundturståg i Karlskrona

Startat av Staffan Sävenfjord, 23 juni 2007, 20:00:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Försökte ju också starta en serie om rundturståg. Här kommer ett sådant från Kalle krona.

Muk

Trevligt. Trots att jag har bott i Kna sen 2005 har jag ännu inte provåkt detta, men man kan ju inte undgå att se det när man befinner sig i centrum.  :D

Staffan Sävenfjord

Citat från: Muk skrivet 23 juni 2007, 23:00:18 PM
Trevligt. Trots att jag har bott i Kna sen 2005 har jag ännu inte provåkt detta, men man kan ju inte undgå att se det när man befinner sig i centrum.  :D

Det kostar 20 kronor för en ungefär lika lång rundtur. Och då får man dessutom rabatt på McDonalds på köpet. Så dyrt kan man väl knappast kalla det.
Tåget gör ett antal olika rundturer. Den jag åkte gick genom Hoglandsparken och ner i hamnen mot Aspöfärjan och sedan tillbaka till stan igen. För något år sedan åkte jag via Amiralitetskyrkan och Stumholmen. Även om det var häftigt att åka genom Hoglandsparken tycker jag den sistnämnda rundturen var den bästa.

HJP

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 23 juni 2007, 20:00:44 PM
Försökte ju också starta en serie om rundturståg. Här kommer ett sådant från Kalle krona.

Här ett rundturståg från Vadstena. Det plåtades 18 augusti 2007.
Hustru Birgitta, i röd jacka, väntar på avgång.

Vi hade aldrig tidigare varit i Vadstena. Det visade sig vara en mycket fin liten stad.

HJP

Kent Skoog

Här har vi rundturståget i Askersund.

Andreas Ljungqvist

Under Bo Dagarna 2006, min första hela sommar i Ö Göinge var ett rundturståg på besök.. Dock var jag inte världens bästa fotograf då så detta får ni ursäkta..

Simon Bertilsson

"Loket" Ser ju ut som en plattformstruck från SJ!  :D

Här är en bild på en sådan. Bilden togs av Olaf Lindström. Han som poserar som chaufför, är undertecknad.  ;)

Andreas Ljungqvist

väldigt likt måste jag säga...