Huvudmeny

Busser i Oslo

Startat av Magne, 04 maj 2008, 21:02:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magne

Da har det blitt en liten fotorunde igjen, og denne gangen fikk jeg litt mer med uttelling enn forventet. Jeg fikk et innblikk i den nye MiljøExpressen OG den nye Scania OmniExpressen til Sogn og Fjordaneekspressen. Her kommer et utvalg av bildene fra denne lørdagen.

(De små bildene kan du klikke på slik at de blir større :) )

Denne var jo bare vakker i grønnfargen sin :)

Ser man det du! En Tidebuss som har forvilla seg inn på parkeringen som etter papirene egentlig ikke eksisterer lenger. Etter 1 mai skulle bussene egentlig bli kasta ut fra tomtene i Oslo Sentrum. Enda en grunn til å "like" vår nye opera som har okkupert bybildet her i Oslo.

Sjelden sak! Et prøveprosjekt fra Vest :) Jeg reist ned til byen igjen på kvelden, for jeg hadde store ønser om å se OmniExpress. På bussterminalen traff jeg blink :)

Etter mine beregninger, er dette det første bildet (hvertfall jeg har sett) der OmniExpress og Facelift 9700 poserer i samme bilde! Stilig :)

Mine første skudd og syn på høybygd OmniExpress med 3 aksler. Flott :)

Kort, høy og svensk :)

Avslutter med denne Säfflebussen som har fått seg et lite hyggelig facelift! Nå må jeg nesten tilbake til Stochholm igjen merker jeg :) Håper bildene falt i smak!

Ronni Svensson

Hej
Det er gode billeder du har taget

Frippe Fribas

Meget pent bildesvep Magne, jeg liker spesiellt bildene på OmniExpressen, de er svaert stemningsfulle...
Som jeg forventet dominerte 9700ene svepet, men det som virkelig intresserte meg var prøvebussen fra Vest, den ligner veldig bussene som lages av Buscar som da eide deler av Vest...
Ble de laget flere busser av denne modellen?
//Fredrik

Magne

Ja, det blir en del 9700 når jeg er ute å fotograferer :)

Stemmer dette Fredric at bussen fra Vest er et prosjekt fra Buscar. Det ble laget minst en buss til som gikk på Gudbranddalsekspressen i Norge. Dette er en rute innen Norway Bussekspress som går fra Oslo til Sjåk (på vei mot Stryn). Denne var på rundt 15 meter. Jeg reiste med den bussen en gang, og jeg likte den.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Magne skrivet 07 maj 2008, 00:17:56 AM
Ja, det blir en del 9700 når jeg er ute å fotograferer :)

Stemmer dette Fredric at bussen fra Vest er et prosjekt fra Buscar. Det ble laget minst en buss til som gikk på Gudbranddalsekspressen i Norge. Dette er en rute innen Norway Bussekspress som går fra Oslo til Sjåk (på vei mot Stryn). Denne var på rundt 15 meter. Jeg reiste med den bussen en gang, og jeg likte den.

Ja, den här karossen byggdes som ett samarbete under den tid som brasilianska Busscar  var delägare i Vest. Åtminstone de här finns också:

Frippe Fribas

Tack för bilderna Staffan, jag hade faktiskt ingen aning om att det byggts "Busscar" hos Vest, jag trodde inblandningen var mer av strategisk art snarare än praktisk.
Däremot verkar Irisbus nyblivna inblandning i Vest resultera i synnerligen konkreta resultat...
//Fredrik

Staffan Sävenfjord

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 07 maj 2008, 16:26:32 PM
Tack för bilderna Staffan, jag hade faktiskt ingen aning om att det byggts "Busscar" hos Vest, jag trodde inblandningen var mer av strategisk art snarare än praktisk.
Däremot verkar Irisbus nyblivna inblandning i Vest resultera i synnerligen konkreta resultat...
//Fredrik

Ja, det första konkreta resultatet kunde visas upp redan i juni.

Skall besöka Vest-fabriken på tisdag igen så vi får väl se om det finns mer att rapportera.