Baksidan som lastbilsförare

Startat av Ingwar Åfeldt, 04 maj 2008, 08:20:09 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ingwar Åfeldt

Jag jobbade som lastbilsförare här i USA 1996-97 och både gillade och ogillade jobbet. En tråkig baksida var det som visas på de följande bilderna. De är tagna utanför åkeriets (Swift) terminal i Fontana utanför Los Angeles. Ofta var själva terminalen full med parkerade bilar och man var tvungen att parkera på gatan. Terminalen låg inte helt överraskande i ett industriområde och där bedrevs handel med knark och andra droger dygnet runt. Jag hade sällan kameran med mig när jag körde, men vid det här tillfället hade jag det och jag hade parkerat på gatan.

Två bilar med "kunder" är parkerade på gatan framför min bil. Efter en viss tids väntan dyker langaren upp.

Pengar och droger byter snabbt ägare.

Lite senare samma dag står samma van, som i de första bilderna, åter parkerad framför min bil och langaren kommer åter förbi.

Affären är avklarad och "kunderna" återvänder till sin van. Langaren vänder och försvinner åt samma håll som han kom från.

Jag tog bilderna inifrån min bil, sittande i sovavdelningen. Det hade nog inte varit så populärt om de sett att jag tog bilderna. Jag beklagar den dåliga bildkvalitén, men jag kunde inte hitta negativen och kopiorna var dåliga (som synes). Swift har terminaler på många ställen i USA men ingen av de andra som jag besökt ligger i ett så nedgånget område som i Fontana.

M v h
Ingwar

Simon Bertilsson

Samtidigt som man vet att det är vanligt, så är det alltid lika deprimerande att behöva bevittna skiten live. Man blir liksom medveten...  :-\

Det där med felparkerade bilar, är något jag verkligen känner igen mig från mitt jobb som lastbilschaufför...  >:(

Möllers

bilderna var okey tycker jag vad hade du för kamera då i USA.
Viste du det var droger o sånt där kunde du ha lämnat bilderna hos polisen kund edom ha sett reg nr på bilarna .

Ingwar Åfeldt

Visst är det deprimerande att se hur folk är beroende av droger och i princip gör vad som helst för att få tag i dem.

Bilderna ovan är tagna med en Canon AE-1, som tillhörde en vän. Polisen visste om det här stället och dök upp då och då.

M v h
Ingwar