Huvudmeny

En grön/vit SL-Buss

Startat av Janne Rickman, 03 maj 2008, 21:47:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

robbes

glöm ej skaraborgslacken vid hjulhuset

Carl W

Ersa

Citat från: Carl W skrivet 03 maj 2008, 21:53:26 PM
Man kan ju undra varför de sätter tillbaka det fula SL-märket efter omlackeringen.

Det har diskuterats i många trådar.
1: De tror att märket hör till karossen. Det väl bara SL som enda bussföretag/huvudman som monterar metallemblem fram på sina bussar idag, så hur ska ryssar/balter förstå detta förfarande? (Jag vet att SL inte är ett bussföretag längre, men jag tror inte Ryssarna känner till begreppet "länshuvudman")
2: Det är status med latinska bokstäver i öst. Hur det kommer sig vet jag dock inte.

Det jag ifrågasätter är varför inte SL själva kräver av sina operatörer att dessa dyra märkena tas bort innan export och skrot.

Cero

Citat från: Verspieder skrivet 04 maj 2008, 09:36:26 AM
Det har diskuterats i många trådar.
1: De tror att märket hör till karossen. Det väl bara SL som enda bussföretag/huvudman som monterar metallemblem fram på sina bussar idag, så hur ska ryssar/balter förstå detta förfarande? (Jag vet att SL inte är ett bussföretag längre, men jag tror inte Ryssarna känner till begreppet "länshuvudman")
2: Det är status med latinska bokstäver i öst. Hur det kommer sig vet jag dock inte.

Det jag ifrågasätter är varför inte SL själva kräver av sina operatörer att dessa dyra märkena tas bort innan export och skrot.

Dessutom kan man tänka sig att märket inte ens tas bort före målning. I övrigt håller jag med dig om att det är dåligt med avidentifieringen av bussar som säljs. De Neoplan som figurerar på andra bilder har till och med texten "SL i samarbete med Busslink" kvar i fönstren.

JB

SL-märke och Uppsalalack? Har ryssarna börjat använda Uppsalabuss färger?

/Jonas

Walter

Länshuvudmänen är ju dåliga på att följa upp ett antal av dagens krav så jag har svårt att se att man skulle följa upp detta.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Ersa

Men att borra ur några popnitar och avlägsna emblemet i fronten är ju varken svårt, dyrt eller tidskrävande. En "dräng" skulle ju kunna göra detta i samband med att BussPC:n tas ur.