Visa framfötterna fotografer...

Startat av Patrik, 03 maj 2008, 01:43:55 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Simon Bertilsson

Citat från: Patrik skrivet 09 maj 2008, 23:26:33 PM
Haha 0mm brännvidd  ;D

Och bländare 0. ;)
Hittade den här pannkaksgluggen på fotomässan på Elmia och slog till. Kostade väl en hundring tror jag. Den ger urusla bilder, men är riktigt rolig att leka med. En slags avkopplingsglugg. Man kan leka och ha sig, utan att behöva ägga hjärnkapacitet på en massa inställningar, autofokus eller dyl. Inte heller behöver man vara särskilt nogrann, för bilderna blir ändå riktigt usla.
Riktigt bra att tänja sin kreativitet med, och att bara koppla av med. :)

Simon Bertilsson

Ett par bilder från dagens arbete

Hade precis lossat på Sofiero slottsrestaurant i Helsingborg, och tog den här bilden innan avfärd från bryggan. Lastbilen fanns precis bakom ryggen på mig. Till höger sluttar ravinen ner, och till vänster är det en slänt uppåt. Marginalen är väldigt knapp.

Hallavara, strax innan Hovs Hallar. I bakgrunden ser vi Kattegatt.

Stefan Lindberg

Vad gör man en Lördagmorgon när man är ledig ... jo man ger sig iväg 5 på morgonen för att fota.
Det känns som man är lite onormal på något sätt.
Bilden är tagen 05:56 i morse och är enbart en exponering men lite trixxad och fuskad  ;)

Simon Bertilsson

Tack Patrik! :)

Stefan: Riktigt riktigt läckert! Själv steg jag upp 10 timmar senare, alltså nyss klockan 15.00.  ;)

OSkar000

Bussmicke

Citat från: Patrik skrivet 09 maj 2008, 13:09:55 PM
Har ni gett upp?

Nej men alla kanske inte har tid hela tiden.. ;)
Har dock med tanke på tråden tagit lite bilder som kommer här när jag har tid att sitta med dem.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

M224

Inte varje dag "Herr gårman" ligger o steker sig i solen...

M224

Vet inte om dessa bilder duger i denna tråd, men här gäller det att inte vara höjdrädd...ca 80 meter upp i en tornkran och längst ut på bommen.  :o

M224

Killen som hade inte en Nikon D3 med sig utan två!!!

Alltså runt 100.000 kr utan objektiv, kan ju säga att objektiven inte var av den billiga sorten dom heller... Han hade säkert fotoprylar för runt 150.000 kr med sig.  ;D

Bussmicke

Citat från: M224 skrivet 13 maj 2008, 20:06:21 PM
Inte varje dag "Herr gårman" ligger o steker sig i solen...

Han väntar på fru Gårman...
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: M224 skrivet 13 maj 2008, 20:16:40 PM
Killen som hade inte en Nikon D3 med sig utan två!!!

Alltså runt 100.000 kr utan objektiv, kan ju säga att objektiven inte var av den billiga sorten dom heller... Han hade säkert fotoprylar för runt 150.000 kr med sig.  ;D

Wow, man blir avis..
//Bussmicke.

Simon Bertilsson

Simon Bertilsson

Jag var trött och hade rätt dåligt med fantasi, men den här japanska lönnen fick iaf stå modell tidigare ikväll. :)

Stefan Lindberg

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 14 maj 2008, 22:30:55 PM
Jag var trött och hade rätt dåligt med fantasi, men den här japanska lönnen fick iaf stå modell tidigare ikväll. :)

Även en fantasilös Bertilsson tar bra bilder !
Grymt snyggt med härlig oskärpa i bakgrunden ...
... blir änna lite 3D känsla i bilden  ;)