Lite Gotta i Norrtälje..

Startat av Bussmicke, 02 maj 2008, 21:59:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Blev en tur till stan idag i brist på annat..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Strömblad

Skönt att se många H27'or ute i trafiken! Å ännu skönare att inte se en enda B9S bland de här bilderna... Eller hur Micke  8)
/J

Bussmicke

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 02 maj 2008, 22:18:51 PM
Skönt att se många H27'or ute i trafiken!

Japp, denna gång var herrn oskyldig..

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 02 maj 2008, 22:18:51 PM
Å ännu skönare att inte se en enda B9S bland de här bilderna... Eller hur Micke  8)
/J

Nej, tyvärr saknar jag ingen B9S i samlingen...
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

Hur kommer det sig att det rullar H27or på 676? Jag gnäller inte, men det verkar lite ologiskt.

Ersa

Visst ser det lite skumt ut. Man borde ju sätta in alla Carrus Star och nya Fiftyn i första hand, tycker man.

Fredde

Ops gamla SL-lacken fortfarande... Det kan inte vara många kvar i denna lack??

//Fredde

Yujin Zhang

Citat från: Fredde skrivet 03 maj 2008, 00:33:38 AM
Ops gamla SL-lacken fortfarande... Det kan inte vara många kvar i denna lack??
//Fredde

???

Menar du att 41XX-vagnars vita sidolinjer är högre än de vanliga? Isf finns det fortforande en del som har kvar så...speciellt i Råsta (f.d. Täbyvagnar), men alla dessa lär nog försvinna när Råsta får sina nya OmniLink (om rykten stämmer).

Ersa

Citat från: Yujin Zhang skrivet 03 maj 2008, 01:01:40 AM
Menar du att 41XX-vagnars vita sidolinjer är högre än de vanliga? Isf finns det fortforande en del som har kvar så...speciellt i Råsta (f.d. Täbyvagnar), men alla dessa lär nog försvinna när Råsta får sina nya OmniLink (om rykten stämmer).

Den "gamla SL-lacken" är för mig den oxblodsröda med vitt tak = SL67.  ;)
Höga sidolinjer = SL86
Låga sidolinjer = SL94
Blåbussar (med låga sidolinjer, ibland av reflexmaterial) = SL98

Magnus_J

Citat från: Karsten skrivet 03 maj 2008, 00:13:58 AM
Hur kommer det sig att det rullar H27or på 676? Jag gnäller inte, men det verkar lite ologiskt.
det var kanske en RÖD dag  :P ;D

Frippe Fribas

Citat från: Karsten skrivet 03 maj 2008, 00:13:58 AM
De gick som förstärkningsbussar, därav den numera något udda vagntypen på linjen.
//Fredrik

Bussmicke

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 04 maj 2008, 13:15:31 PM
De gick som förstärkningsbussar, därav den numera något udda vagntypen på linjen.
//Fredrik

Det kändes lite som den gamla goda tiden med skillnaden att det stod 676 istf. 640..
//Bussmicke.

yngrot

Går 7712 på landet ? med tanke på takljusen eller är det släckt inne i stan ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Niklas Bygdestam

Citat från: Bussmicke skrivet 02 maj 2008, 21:59:48 PM

Man får ta sig till SL-land numera för att se Säffle av den här trevliga generationen. De sista i Uppsala är ju tyvärr borta :'(

Roligt att det finns några kvar i alla fall :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Ersa

Citat från: yngrot skrivet 05 maj 2008, 00:21:05 AM
Går 7712 på landet ? med tanke på takljusen eller är det släckt inne i stan ;D

7712 är "importerad" från den gröna delen av landet: