Bussmöte i Tollered 28/3 (BILDER)

Startat av Jonas Gustafsson, 01 maj 2008, 23:25:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

I Tollered möts linje 561 från Alingsås och 533 från Floda. Förr (på GS-tiden) var det en enda linje (533).

Bägge linjerna kör en medsolsslinga i det gamla brukssamhället. Jag har placerat mig precis där slingan börjar och slutar. Alldeles i början av slingan ligger hållplatsen Herreslia, därifrån kör bussarna uppför backarna och reglerar ett par minuter vid Brännabben. Sedan kommer de tillbaka till min fotoplats, precis där slingan tar slut ligger hållplatsen Tollered. Herreslia och Tollered ligger alltså bara ett par meter ifrån varandra.

Här kommer bussarna upp från E20 som skymtar i bakgrunden. Jag står precis i korsningen där slingan börjar och slutar.

Här har jag bara vänt mig 180 grader från förra bilden.

Så väntar man ett par minuter och vrider sig 90 grader åt höger för att fota bussarna när de kommer tillbaka. Jag visar bara Vårgårdabussen, Sönebussen blev för suddig här.

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Ingemar

Att jag missat detta inlägg! :-\ Trevligt med "mina" bussar på bild, speciellet 56 som är lite av en personlig favorit. Bussen kommer dock antagligen att återfinnas i Sollebrunn efter sommaren, pga ändringar i linjeutbudet.
MVH Ingemar
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg