Huvudmeny

Swebus 5003 (Bild)

Startat av Oskar A, 01 maj 2008, 17:51:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Egentligen inget speciellt mer än att 5003 är en av de senast omlackade bussarna hos Swebus Uppland.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Jan

Citat från: Oskar A skrivet 01 maj 2008, 17:51:03 PM

Egentligen inget speciellt mer än att 5003 är en av de senast omlackade bussarna hos Swebus Uppland.

Varför gör Swebus Uppland som Busslink i SL Land, monterar hö spegel på framdörren?
I branschen i 40 år

yngrot

Det är obekvämt att titta i en spegel som sitter på dörren. Vi fick ner 3 st fd SL flygbuss till Borås men efter påpekande från oss förare så fick vi dit normalplacering betydligt mycket bättre.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Placeringen var ju smidig innan elmanövreringen av speglarna kom...  men sedan sent 80-tal verkar det hela lite förlegat...

Thomas

Oj! vilken stilig och händig bussförare som kommer i KR trafik 180!

Skrämde väl inte herr fotograf som inte hade en anning om att jag känner niclas lite grand?

vesslan30

Citat från: Thomas skrivet 06 maj 2008, 23:32:22 PM

Skrämde väl inte herr fotograf som inte hade en anning om att jag känner niclas lite grand?

Å vilken bussförare var de  ;) ;) . Kan det vart Lilleman  8)

Oskar A

Citat från: Thomas skrivet 06 maj 2008, 23:32:22 PM

Ingen fara. Som tur var hann jag knäppa bilden innan du kom och ställde dig ivägen. ;)
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Thomas

Citat från: Oskar A skrivet 06 maj 2008, 23:43:17 PM
Ingen fara. Som tur var hann jag knäppa bilden innan du kom och ställde dig ivägen. ;)

Hade jag vetat att du var ute efter att fota veteranbussar den dagen hade jag naturligtvis inte ställt mig i vägen ;)