Swebus 6463 förra året

Startat av Fredde, 30 april 2008, 16:49:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

6463 med blygsam X-trafik märkning...

//Fredde

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Swebus 6463 i nästa steg i förvandligen till en fullvärdig X-Trafik vagn i stadstrafik lacken

Swebus 6463 i den slutgiltiga lacken iaf fram till 2010, sedan får man se vad som händer.. Bara hoppas alla stomlinjer har liknande vagnar from 2010.. Fast kanske stadstrafik vagnar med dörr 2x2x2 för att av & påstigning ska gå så fort som möjligt..

//Fredde

David S

Citat från: Fredde skrivet 30 april 2008, 18:55:02 PM
Swebus 6463 i den slutgiltiga lacken iaf fram till 2010, sedan får man se vad som händer.. Bara hoppas alla stomlinjer har liknande vagnar from 2010.. Fast kanske stadstrafik vagnar med dörr 2x2x2 för att av & påstigning ska gå så fort som möjligt..

//Fredde

Ska X-Trafik byta färger på sina stadsbussar eller är det jag som misstolkar?

Fredde

Dom kommer nog inte byta färg utan det ska vara rätt färg på rätt sorts av trafik. I värmland där jag bott tidigare har jag då ALDRIG sett en gul länsbuss på en Karlstadstadslinje varken före Vit/Röd/Gul färgsättingen eller Orange som är nuvarande.. Swebus har haft båda uppdragen sedan mitten på 90-talet.. Det är nog mest att just Karlstad Kommun har enorma krav i sin trafik för just City trafiken att det SKA finnas nog med reservbussar..

Kommunen upphandlar trafiken helt själv med egen stab som samordnar allt, det enda som samordnas med Värmlandstrafiken är busskorten sedan att Swebus har tjänster som går på båda upphandlingarna är varierande är en annan sak...

//Fredde

David S

Aha på det viset då vet jag.

Kvarne

Hon, 6463, är nog lycklig...Börja som vikarie och sedan få heltid ganska snabbt....Jo ja tackar ja... ;D
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Staffan Sävenfjord

Citat från: Kvarne skrivet 01 maj 2008, 08:18:27 AM
Hon, 6463, är nog lycklig...Börja som vikarie och sedan få heltid ganska snabbt....Jo ja tackar ja... ;D

Om ett år kan man nog säga samma sak om dig, Kvarne. Om man byter ut hon mot han vill säga.  ;)