Huvudmeny

Swebus 6818!

Startat av Niclas Rosenius, 28 april 2008, 22:03:53 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Så har man fått komplett på dom nya 68xx vagnar som Swebus fått hit till Uppland.

Den sista och mest svår flörtade var denna 6818 som jag mötte på Kungsgatan idag. Oskar var har du din bild???

//Niclas

Möllers

snygg bild har du bild på den sista bussen som kommer på bilden den varkar ha gul plåt den näre.
Annas är den grå blå röd vit.

Fredde

Trevlig bild!

Syns på långt håll att den inte tillhör KR, utan just Swebus ;)

Patrik

Citat från: Mattias Möller. skrivet 28 april 2008, 22:07:18 PM
snygg bild har du bild på den sista bussen som kommer på bilden den varkar ha gul plåt den näre.

Swebus 5043.

Niclas Rosenius

Citat från: Mattias Möller. skrivet 28 april 2008, 22:07:18 PM

Ja, jag har bild på den, nånstans bland alla mina oredigerade bilder. Kanske Oskar kan hjälpa till med en bild på den. Den har ett gult högerhörn.

Citat från: Fredde_J skrivet 28 april 2008, 22:08:28 PM
Trevlig bild!

Syns på långt håll att den inte tillhör KR, utan just Swebus ;)

Du tänker på att den inte har några högplacerade extraljus  ;)

//Niclas

Niclas Rosenius

Citat från: Patrik skrivet 28 april 2008, 22:12:46 PM
Swebus 5043.

Japp, den känns igen på det  ;)

//Niclas

Fredde

CitatDu tänker på att den inte har några högplacerade extraljus   ;)

//Niclas

Exakt! Det finns ju bara på de vagnarna som man "ärvt" från andra företag... ::) KR brukar väl ha 4 extraljus på sina bussar?

Yujin Zhang

Oskar A

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 28 april 2008, 22:03:53 PM
   Så har man fått komplett på dom nya 68xx vagnar som Swebus fått hit till Uppland.

Den sista och mest svår flörtade var denna 6818 som jag mötte på Kungsgatan idag. Oskar var har du din bild???

//Niclas

Här kommer min bild. Med tanke på omständigheterna är jag hyfsat nöjd med den.

När jag ändå är igång passar jag på att lägga ut bilder på 6817 som jag tog härom veckan. Som synes hade den skyltproblem de första dagarna i trafik.

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Yujin Zhang

Själv ska man nog vänta ca 1 månad 2 dagar innan man åker upp och jaga dem...för då börjar nämligen Sommarlovskortet gälla.  :P

Oskar A

Citat från: Fredde_J skrivet 28 april 2008, 22:23:42 PM
Exakt! Det finns ju bara på de vagnarna som man "ärvt" från andra företag... ::) KR brukar väl ha 4 extraljus på sina bussar?

Finns med både två och fyra beroende på årsmodell. Illustrerar det med dessa två bilder:

Besök gärna min hemsida

Oskar A

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 28 april 2008, 22:13:44 PM
  Ja, jag har bild på den, nånstans bland alla mina oredigerade bilder. Kanske Oskar kan hjälpa till med en bild på den. Den har ett gult högerhörn.

//Niclas

Ja, visst har jag det. :)

Besök gärna min hemsida

Fredde

Tack för bilderna Oskar! Så ska det se ut på en buss utanför tätorten :)

Möllers

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.