Sundås, saknar du en buss?

Startat av Staffan Sävenfjord, 28 april 2008, 19:57:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Jag kom att tänka på repliken i den gamla Hassan-busringningen när jag såg den här bussen i Borås i dag. Först såg jag den så där förargligt att det inte fanns en chans att få den framför kameralinsen men så dök bussen upp igen. Navigationssystem kan vara till välsignelse ibland...

yngrot

Hur kommer det sig att Dacke köper Volvo de är väl Setra frälsta??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Sundås

Citat från: yngrot skrivet 28 april 2008, 20:05:09 PM
Hur kommer det sig att Dacke köper Volvo de är väl Setra frälsta??

Mja, numera är det lite mer variation i vagnparken (iallafall bland turistarna). De har numera:

MAN:en AKH 147
Mercedesen AYE 043
Volvon XSN 801
Scanian BAP 900

..och så kommer det ju en ny KingLong. (Den har väl kommit, men jag befinner mig i Malmö under sex veckor nu och kan nog inte fota den förrän i slutet av maj) Hoppas på att få bilder på den skickade till mig snart! :)

Fast det finns ju fortfarande flest Setror, på rak arm kan jag räkna till sex (som är "riktiga" turistare och inte bara "halvturist".)

UCT 113
WFK 513
XLH 688
SDW 757
SZH 805
XPO 477 (visserligen med Flexbuss-logga)

Tidigare fanns ju även TDD 118 i företaget.

Fin bild, Staffan! :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Staffan Sävenfjord

Ni som undrar över rubriken och undrar över Hassan-ringningen kan lyssna på den här
http://www.sr.se/laddahem/p3/hassan/has0401.ra

Mycket nöje!