Huvudmeny

Swebus 5817 [1bild]

Startat av jocke, 28 april 2008, 02:07:17 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jocke

Jag fortsätter med lite nattbilder.

Hoppas dom uppskattas.

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Fredde

Häftig bild, rakt ovan för flaggan syns lite hitsoria med, där sitter en rosett kvar sedan spårvagns tiden kvar...

Rosetter finns även kvar på 2 hus på Nygatan,samt brandstionen samt Dala palatset samt ett hus på söder... sedan finns det även kvar på bussgatan till bomhus fast som stenar till solparna till ledningarna & även till huvudkontoret Korsnäs AB på en kvarvarande banvall....

Tack för en bra bild till min stadsdel...

Bussmicke har en fin bild vet jag fr detta ställe med fast på en Scania CR111 & året var 1995 på våren dvs samma år jag flytta till Gävle fast på hösten & dessa vagnar hade slutat rulla på Gävles gator då... Frågan är var Gävle sist i sverige med Scania CR111 i vanlig trafik?  I Karlstad vet jag att sista var i trafik 1993 på våren innan dom försvann helt ..

På den tiden hette nattklubben 38 grader och hade en stor balkong som sedemera vart ett svartbygge och som synes nu är borta...  Numera heter det Prima -> Etage-> Nivå-> Blue Moon bar. (Pitchers huserar på nedre vån)

//Fredde

Peter Öden

Hej !

Trevliga kvälls/nattbilder du tar Jocke !!

Mvh Peter Ö

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Snygg nattbild! .. Tack även för CR111-bilden!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Peter Öden

Hej !

Tack Micke för en trevlig bild, nostagisk är den i alla fall trots att det bara
förflutit 13 år sedan !

Mvh Peter Ö

Karsten

Citat från: Fredde skrivet 28 april 2008, 03:54:21 AM
Frågan är var Gävle sist i sverige med Scania CR111 i vanlig trafik?  I Karlstad vet jag att sista var i trafik 1993 på våren innan dom försvann helt ..

//Fredde

Stockholm körde CR111 i alla fall halva 1994.

jocke

Tack för lite historia Fredde.

Samt trevlig bild Micke.

Den förbannade busskuren var där redan 95 ser jag :p
Jag förändrar era liv med detta inlägg