Några vardagsbilder från SL-trafiken

Startat av Mikael T Nilsson, 26 april 2008, 09:59:28 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här kommer några vardagsbilder från SL-trafiken. Först en av Busslink Söderorts två röda 37xx-vagnar. 3704-3711 är stomlinjeblå. 3701 finns på Lidingö. 3702-03 verkar vara vanliga på högtrafiklinje 153 mellan Fridhemsplan och Bredäng.

En f.d. Råstavagn (även f.d. Connex/Veolia) på Handenlinje 809C från Stockholm C mot Brandbergen.

En f.d. Handenvagn som omplacerats till Täby. Här går den på linje 629 mot Åkersberga. Förutom 5432 har även ett antal vagnar i 4280-serien omplacerats från Handen till Täby.

Busslink 5750 som enligt uppgifter jag fått tillhör Busslinks bussförarskola i Hornsberg. Förmodligen behövs den som utbildningsbuss eftersom innerstan ska få boggiebussar så småningom.

En bild som egentligen inte är en vardagsbild numera. Busslink 5750 var SL-röd tidigare och gick på prov på linjerna 76 och 77 under några veckor.

Bilden illustrerar höjdskillnad på Scania OmniCity och OmniLink.

Slutligen en Hornsbergsvagn på Råstalinje 515. Vagn 7302 brukar annars huvudsakligen trafikera linje 70 på vardagar. Vad jag har sett har Hornsberg åtminstone en morgontur på 515.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Optimal

Ang. Boggi bussen 5750, så står den inte på Busslinkskolans område, utan någon annan stans isåfall.

Mikael T Nilsson

Citat från: Optimal skrivet 26 april 2008, 10:54:06 AM
Ang. Boggi bussen 5750, så står den inte på Busslinkskolans område, utan någon annan stans isåfall.

Jag har fått uppgiften muntligen och har inte själv tittat efter bussen i Hornsberg. Jag vet inte var bussen kan vara uppställd någonstans men den kanske inte är kvar i Stockholm. Bilden är tagen i februari 2008.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Glömde att lägga ut denna bild också. En f.d. Blekinge-vagn med lite annorlunda skyltning. "Ingarö" med stor text och "(Idalen)" med mindre text.
Vänliga hälsningar,

Mikael