Med Ultra på [11] Hörnefors...

Startat av Bussmicke, 26 april 2008, 00:18:02 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Inte varje dag folk får åka stadsbuss dit.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Ingen som reagerade på bussen och linjen?
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Hörnefors är alltså inte en stadsdel i Umeå, utan ett eget samhälle söder om stan. 11:an är en ren landsbydslinje som körs av Veolias E4-avdelning samt Swebus. Undrar om lill-Vesten trivdes i 90 km/h i 3 mil på E4:an utan stopp?  :P

Jacob med C

Har Verspieder varit fram igen och leket med C90?
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Krille

Citat från: Jacob med C skrivet 27 april 2008, 00:43:43 AM
Har Verspieder varit fram igen och leket med C90?

Det är väl ändå inte Verspeider som kör?

/K

Bussmicke

Nej men han som hjälpte föraren, så pass länge att han bommade Kålabodas nya 9700..
//Bussmicke.

Sundås

Det var inte så snyggt med det gråa vid ena framlyset ;)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Ersa

Kul att stadsbussarna kan merutnyttjas, och även skyltas korrekt för jobbet. Då de nya stadsbussarna enligt ryktet inte ska vara av låggolvstyp (utan bara lågentré) undrar jag om vi får se mer av sådan merutnyttjning till hösten?  :)

Merutnyttjning = Motsatsen till pengaslöseri

yngrot

INte lätt för sörlänningar att veta vad det var för "lattjo" med buss och linje :)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina