Kamelionten i Uppsala igen!

Startat av Niclas Rosenius, 23 april 2008, 22:27:34 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Efter att fotat upp Trendlinern så begav jag mig iväg till Musikens Hus för att försöka få några bra bilder på denna buss igen i förhoppningen att den skulle vara lite renare denna gång. Och till min lycka var den det.

Fick även ett litet trevligt samtal med föraren som är bror med Tommy Lind som äger företaget.

//Niclas

Johan Hansson

Vilket band eller artist var och spelade där?
Ser ut att vara en turnebuss
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Niclas Rosenius

Citat från: Johan H skrivet 24 april 2008, 17:01:14 PM
Vilket band eller artist var och spelade där?
Ser ut att vara en turnebuss

Vet ej vilka som var där, men man kan hyra dessa bussar även för större sällskap som skall ut på olika tillställningar.

Kolla in deras hemsida: www.enterprisecarriage.se

//Niclas

Mathias Rickman

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 23 april 2008, 22:27:34 PM

Efter att fotat upp Trendlinern så begav jag mig iväg till Musikens Hus för att försöka få några bra bilder på denna buss igen i förhoppningen att den skulle vara lite renare denna gång. Och till min lycka var den det.

Fick även ett litet trevligt samtal med föraren som är bror med Tommy Lind som äger företaget.

//Niclas

Sejer bara wow sjukt snyggt Niclas

Mathias

Staffan Sävenfjord

Jag blir alltid lika imponerad när någon lyckas fotografera färgerna som de ser ut för ögat på sådana här bussar. Det är ungefär samma svårighet som att fotografera en hägring.
Snygga bilder alltså!

David S

Fina bilder på en fin buss. :) Fick för övrig bild på exakt samma buss och samma förare för någon dag sen.

Niclas Rosenius

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 24 april 2008, 21:04:50 PM
Jag blir alltid lika imponerad när någon lyckas fotografera färgerna som de ser ut för ögat på sådana här bussar. Det är ungefär samma svårighet som att fotografera en hägring.
Snygga bilder alltså!

Tackar, men det var inte så svårt att få till dessa bilder. Men man är ju ganska nöjd med resultatet.
   Tror att Oskar fick ganska bra bilder också.

//Niclas

avenue

Fin bild på en fin buss. Verkligen en läcker färg, undras hur mycket en sådan lack går på gentemot en konventionell? Hur som helst så lyckas färgvalet med sitt syfte; att dra blickarna till sig.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Stefan Zavarko skrivet 25 april 2008, 02:29:53 AM
Fin bild på en fin buss. Verkligen en läcker färg, undras hur mycket en sådan lack går på gentemot en konventionell? Hur som helst så lyckas färgvalet med sitt syfte; att dra blickarna till sig.

För ett 10-tal år sedan fanns en pressuppgift att liknande lack på en Mercedes-Benz O404 gick på 120 000 kronor. Så man får kanske räkna med det dubbla i dag på en Skyliner. Sedan blir det förstås extra dyrt om man råkar ut för en plåtskada - eller om bussen blir klo**rad.

michael k

kameleonten var mycket finare i lacken förr innan den gick av vägen och lackades om
boris på sundsperlan tyckte inte om den lackeringen som blev efter dikeskörningen