Huvudmeny

Kista *arbetsområde*

Startat av Magnus_J, 22 april 2008, 18:17:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnus_J

eller stora gropen runt Torsnäsgatan

vy till höger om Hanstavägen där den blå rutan är

motsatt sida

pågår en del väg och grävarbeten för ett ny Parkeringshus. tyvärr blir det ganska trångt för busstrafiken

vilket syns på Betongräcket

Själva Torsnäsgatan är ett riktigt ormbo i eftermiddagstid. i dag hade jag ingen tur eller otur att få med en budlastbil.

Taxin står i en p-ficka och allt framför skall inte stå där.. i dag var det bara 1 svart bil med nåt sånt blå/svart märke.
annars brukar det vara dubbelparkerat och på tvärsan,

Walter

Citat från: Magnus_J skrivet 22 april 2008, 18:17:14 PM

vilket syns på Betongräcket

Tja färgen livar ju upp den trista betongklumpen om inte annat!  :P
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Frippe Fribas

Tackar för trevliga vardagsbilder!
Kista är onekligen intressant för närvarande och rörigare lär det bli innan det är klart.
Grönlandsgången skall ju för övrigt stängas av inom kort, så det skall väl grävas där också gissar jag...
//Fredrik

Magnus_J

ja det kommer det ju..

bli röd linje. (inte t-banan)

rakt fram på den här bilden och....

sen runt hörnet och hoppas på att de parkerade bilarna är borta.

Jonas Strömblad

Citat från: Magnus_J skrivet 22 april 2008, 21:00:08 PM
ja det kommer det ju..

bli röd linje. (inte t-banan)

Ach so... Det är så det kommer bli! Såg något mail med ändrade sträckor i Kista, men hajjade inte riktigt hur de menade.
/J

Magnus_J

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 22 april 2008, 21:22:21 PM
Ach so... Det är så det kommer bli! Såg något mail med ändrade sträckor i Kista, men hajjade inte riktigt hur de menade.
/J

liten brasklapp att jag fattade det hela rätt.. (sen kan det ju säkert ändras i sista sekund också)..

Ulf Broman

Citat från: Magnus_J skrivet 23 april 2008, 10:43:10 AM
liten brasklapp att jag fattade det hela rätt.. (sen kan det ju säkert ändras i sista sekund också)..

Tack för infon!
Jag antar att ändringarna inte gäller 178, som ju går Kistagången rakt på, eftersom det tydligen är Grönlandsgången som måste spärras av. Vilken hållplats skall ersätta Torsnäsgatan (eller: vart flyttas hållplatsstolparna?)

Jonas Strömblad

Njet, ser ut att vara Torsnäsgatan som stängs av. Även 178 ska ut på en liten detour. Från Helenelund sett (det du Karsten  ;D ) kör man Kistagången och svänger vänster in på Grönlandsgången. Därefter kör man enligt Magnus röda streck på kartan. Hållplats Torsnäsgatan flyttas (för den finns kvar enligt SLs linjebeskrivningar).
/J

Magnus_J

enligt SL linjebeskrivningsutskick så är det följande som gäller.

Eftersom planerat byggarbete i Kista uppskjutits till 15 juni får tidigare utgåvor för linje 155 och 514 fortsätta gälla.
Det enda som är ändrat nu är utgåvenummer och datum.